onsdag 5 december 2012

Att vara insnöad

Idag blev en konstig dag. Det kom så mycket snö inatt att jag inte tog mig till jobbet i morse. Jag försökte åka men när jag kom upp till samhället var där heller inte plogat och det var så mycket snö att det kändes som om bilen flöt uppe på snön. Riktigt otäckt! Jag vände tillbaka hem och beslutade att jobba hemifrån. För som tur är finns det en del man kan göra även här hemma, som att svara på alla mail till exempel. 

Jag tog även tag i snöskyffeln och skottade på garageuppfarten och gången upp till huset. Ca 20 cm hade det kommit då vid lunch och sen har det kommit lite till. Nu på eftermiddagen kom bonden och tog vägen, så nu kan jag nog ta mig upp till samhället också. Så i morgon hoppas jag det ska gå bra att ta sig till jobbet. 

















Denne lille krabat hittade Tyson precis invid husväggen. När jag satt i köket på morgonen hörde jag något som krafsade och desperat ville in. Kanske var det han, lille ekorren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar