tisdag 25 december 2012

Juldagsmorgon

Dagen idag har börjat på sedvanligt vis - skottning! Jag är så himla trött på all snö som kommer varje dag. Nu har julafton varit och snön kan försvinna vad mig anbelangar. Vi sitter just nu och dricker kaffe och slappar innan vi ska åka till mannens föräldrar för att fira juldagen. Igår var vi hos pappa och hans fru med barn och deras respektive samt syrran och hennes dotter. Ett litet gäng på 10 personer. Det var trevlig och mycket gott fick vi att äta. Man är helt stinn idag. Men det hör väl julen till antar jag. Lite foton följer nedan.

Vi delar inte julklappar längre. Den enda jag köpt till var syrrans dotter. Och Tyson fick förstås några paket med godsaker och bollar. Men tomten hade ändå varit här och lagt ett paket under granen. Kanske har vi varit snällare än vad vi vet ;-). Det var ett nytt objektiv till kameran, ett 70-300 mm. Jag är ingen fotograf direkt men vill gärna lära mig mer. Tänkte anmäla mig till en fotokurs i vår men de gick bara på onsdagar och då har vi kören så det går inte. Hoppas det blir en annan veckodag till hösten.

Nu är det juldag och vi ska njuta lite till av god mat och trevligt sällskap. I morgon blir det nog mest till att slappa kan jag tänka mig.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar