måndag 10 december 2012

Måndagstrött

Då var det måndag igen. Helgerna går så fruktansvärt fort. Nu är det bara 9 arbetsdagar kvar innan det är jul! Som tur är har vi inte en massa klappar och annat som ska fixas. Det är bara syrrans dotter som får julklappar. Men vi har ju ett par födelsedagar ändå nu i december, så lite klappar får man handla ändå :-).

I helgen har vi varit på julfest med mannens jobb. Vi var ute på chefens gård utanför stan. Där hade de anlitat ett eventbolag som fixade lite julmarknad för oss. Lite olika stånd med julölsprovning, masipangristillverkning, pepparkakshusbygge, bollkastning, fiskdamm, ja you name it! Kul och annorlunda. Sen blev det julbord och livemusik. Kul och trevligt. Inte hemma så hiskeligt sent, rätt skönt faktiskt.

Men i helgen har jag haft så väldans ont i ryggen och lite i ena knät. Jag har en tid hos sjukgymnasten i morgon fm och jag hoppas att han kan hjälpa mig lite. Fast jag börjar känna av i andra leder också, så jag är inte säker på att det bara är ryggen som spökar. Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Vi börjar där. Fast man kan ju inte heller låta bli att kolla på sjukvårdsupplysningen och kollar man där så kan man ju ha både den ena och den andra sjukdomen. Men jag stirrar inte upp mig, vi börjar med övningar från sjukgymnasten så ska det säkert bli bra!

I morgon kväll har vi julfest på jobbet. Alla tar med något till julbordet. Lite tapas-stil ska det vara. Jag är inte så förtjust i det här med tapas, kanske mest för att jag inte gillar vitlök och i mycket spansk mat är det ju det. Men jag tar fasta på att tapas egentligen betyder smårätter, så jag tar med mig sill, för det hör julen till :-) (rimmade gjorde det ju också!). Vi ska ha paket-race också! 3 paket var ska vi ha med oss; något nytt för max 50 kr, något hemmagjort och något begagnat (men helt och rent). Så 3 små paket slog jag in igår kväll. Spännande att se vad det är i allas paket!


2 kommentarer:

  1. Vilken kul och annorlunda Julfest=)
    Hmm, ryggproblem är inte kul, drabbar lixom hela kroppen.
    Att googla eller titta på sjukvårdsupplysningen får varenda en att bli hypokondriker ;) hahaha
    Jag kan inte göra det för då är jag döende. Kollar heller aldrig biverkningar på ev mediciner för då får jag dom alla! Ja, sån är jag.
    Skickade mail ang Buzzador till dig idag. Avs kan det stå noreplay buzzador eller nått.
    Kolla medf länk!
    Kram och GodNatt
    C

    SvaraRadera