söndag 23 december 2012

Min sparsmakade jul

Lite julpynt måste jag ha även om jag inte är så mycket för det här med jul. Vår vita plastgran fick komma in i år igen. Några enstaka tomtar och andra vinterfigurer. Ett litet urval av vårt julpynt kommer nedan. Några fler tomtar pyntar vårt hus men de håller jag för mig själv.


Var och spelade badminton idag med våra vänner och fick fråga om jag var laddad inför morgondagen. Men tyvärr känner jag ingen direkt julstämning. För mig är det inte mycket mer än en vanlig helg, förutom lite mer förberedelser och plock. Kanske beror det på att jag inte har några barn. För någonstans tycker jag ändå att det är barnens högtid, deras förväntan inför att tomten ska komma. Annars tycker jag mest att man bara sitter och vräker i sig mat och godis i överflöd. Som tur är delar vi inte julklappar och har inte gjort så på flera år. Den enda som jag köpt julklapp till är syrrans dotter, som dessutom är 17,5 år och hon tror definitivt inte på tomten längre. Men en julklapp är hon värd ändå, hon är ju fortfarande barn. Nä, jag ser fram emot att jul och nyår ska vara över och att vi tar oss an det nya året med nya friska tag.

God Jul alla! Trots allt!

















1 kommentar:

  1. En riktig God Jul önskar jag dig o din familj. Julkramisar Tina

    SvaraRadera