lördag 1 december 2012

Rum för lena händer

Vintern är här nu med sitt grepp. Dagarna blir kallare. Nu på morgonen har vi -7 grader, brrr. Det märks också på kroppen. Min hud blir torr och fnasig, inte minst händerna. Då tackar jag för LR's Ansikts- och kroppsolja som hjälper mina händer att bli lena och fina igen. Lite socker, ja vanligt socker, och så några droppar olja. Sen är det bara att massera in oljan i händerna. Man får ta det försiktigt med sockerkornen på ovansidan av händerna för det river rätt gott. När oljan är in-masserad är det bara att snabbt skölja bort sockret under rinnande vatten, klappa händerna torra och mina händer är nu såååå mjuka och lena. Och doftar underbart gör de också!

Finns att köpa via mig, 105 kr.

Idag blir det att fara in till stan. Ska åka till IKEA och fylla på lagret med lite värmeljus. Tänkte åka så jag är där när de öppnar så jag slipper allt folk. Sen till Plantagen och köpa lite julrosor och fågelfrö. Allt frö är uppätet och fåglarna sitter här hungriga och skriker. Nja, inte skriker direkt, men tittar bedjande på mig och säger "Får vi ingen mat snart???". Klart ni får, måste bara köpa först. Men nu blir den en sväng med Tyson innan jag far till stan. 

Vad ska ni göra idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar