tisdag 4 december 2012

Rum för skaparglädje

Idag har jag fått en känsla av att jag måste skapa något, fixa till något, göra om något. Ja, jag måste få göra något! Så jag planerade att måla om hallbyrån. Den är mörkbrun betsad och så trist. Men med lite ny färg så kanske den blir fin igen och kan användas några år till. Är ju inne på det här med återvinning. Måste ju vara det med tanke på min tatuering...  

Så efter jobbet idag drog jag till Beckers Färgservice och införskaffade lite färg. Byrån kommer att bli vit med den översta delen grå, så min vackra burk och skål i vitglaserad keramik kommer till sin rätt. Efter en stund bland massor med smålappar med färgprover föll valet på Socker och Klippa. Vilka underbara namn på färger. Tänk att ha ett sådan jobb där man ska sitta och välja ut namn på alla färger som finns. Underbart!

Socker och Klippa
Före- och efterbilder på byrån kommer när den är klar.
Så småningom blir det pärlspont på väggarna också och då kommer dom antingen att målas i Saltsten eller Fänkål. Det ni! Vad det är för färger få ni se vid ett annat tillfälle.

Min tatuering "I'm recyclable"

2 kommentarer:

  1. Va kul att förnya!
    Själv ska jag måla fondvägg i sovrummet men, jag inser att jag hinner nog inte före detta årets slut ;)
    Lite mycket nu...
    Så härligt att du kommit igång med den nya bloggen. Den är jättefin.
    Det var ju så här vi lärde "känna" varandra=)
    Måla på, jag vill gärna se resultatet när det är färdigt.
    Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Idag är jag insnöad. Har jobbat lite hemifrån. Men kanske kommer jag ut i garaget och kan slipa lite innan grundfärgen ska på :-)

      Radera