måndag 28 januari 2013

Måndag morgon

Då var vi här igen, vid frukostbordet en måndag morgon. Idag är jag dock ensam då mannen var tvungen att åka till jobbet tidigt och ploga innan arbetskamraterna kommer. Det var inte så mycket snö som kom igår kväll/natt men ändå skönt att få undan det.

Helgen har annars varit rätt ok. Vi har jobbat på med hallen. I lördags var vi hos far som fyllde år. Alltid trevligt! Men nu är det slut på födelsedagar för denna period. Vi har det lite intensivt runt jul och nyår med 4 födelsedagar också. Vi börjar den 15/12 med papps fru, sen fyller syrran den 23/12 och julafton den 24/12. Sen fyller jag den 29/12 och så kommer nyår den 31/12. Sen kommer pappa den 26/12. Men nu är det lugnt några månader innan vi tar ett sjok med födelsedagar i april/maj också, då är det 5 st närmare bestämt. Och så brukar ju påsken vara där någonstans också. Jag gillar verkligen min familj men det blir lite intensivt...

Igår blev det ett avbrott mitt på dagen med en badmintonmatch, dubbel mot Anders och Malin. Det var en hård och jämn match och denna gång förlorade vi. Det är så himla kul för vi är så jämna. Efter badmintonen åkte vi till det stora blå/gula varuhuset IKEA och införskaffade en lampa till hallen. Ljus har varit ett stort problem där och nu tror jag att det blir lite bättre på den fronten.


Men nu är det måndag morgon och dags att fara till jobbet.

5 kommentarer:

  1. Låter som en skön helg. Men oj så intensivt med alla kalas ;)
    Tyckte det räckte med vår dotters kalas 23/12 och sedan julafton och så annat släktkalas 25/12 och sen nyår.
    Den där lampan har vi i vårt mörka arbetskök, ger bra ljus.
    Hoppas du får en bra start på veckan och tack för titten hos mig så jag hittade hit =)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. En bra helg! Vi har också mycket firande runt jul o nyår! Kul men lika skönt när det lugnar ner sig!

    Du ska ha en bra start på veckan!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Ikeabesök är ju riktigt trevligt:))) Och vilken fin lampa du köpte! Och jag gillar dina fina kontakter i förra inlägget, jättecharmiga:))))

    Stöööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  4. Heja blå-gult =)
    Inga ljus och servetter? Hihi

    SvaraRadera