tisdag 22 januari 2013

Migrän

Idag vaknade jag med en sådan migrän och mådde så himla illa att jag inte förmådde mig att ta mig till jobbet. Migräntablett och bums i säng igen. När jag vaknade 4 timmar senare hade jag bara "vanlig" huvudvärk, men jag känner att allt går liksom i slow-motion.

Igår var det terminsstart och det innebär en massa jobb från morgon till kväll. Jag började jobba 7:30 och gick hem vid 18:20. Och då har det varit full rulle hela dagen. Och jag har det ändå inte värst på jobbet. Men det brukar lugna ner sig efter en vecka eller två, så då går det an. Jag kände redan när jag gick hem igår att det var något på gång. Åkte till MAXI och handlade innan jag åkte hem och bara "dog" i soffan. Gick och lade mig med en begynnande huvudvärk och hoppades att jag skulle sova bort den, men icke. Jag har för mig att det var så här i höstas också när vi hade terminsstart, att det slutade med migrän för min del även då. Jag tål kanske inte dessa toppar, fast egentligen är det ju inte så mycket att jobba 11 timmar inkl 30 min lunch. Sen är man ju dålig på att äta och framför allt dricka ordentligt dessa dagar. Även om arbetsgivaren bjuder på kvällsmat kl 17 så behöver man kanske fylla på med annan energi under dagens lopp.

Ja ja, nu är jag hemma i alla fall och oändligt tacksam till T på jobbet som tog hand om min reserv som skulle börja idag på morgonen. Hon är så himla snäll och ställer verkligen upp för alla i alla väder. En sån kollega måste man vara rädd om. Hon är helt fantastisk!

Nu laddar jag med lite kaffe och mina morotsbröd (från Ica Buffé) jag bakade i söndags och försöker få i gång sirapen som är i skallen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar