måndag 7 januari 2013

Oxveckor

Då har dom börjat igen, oxveckorna som mannen kallar dem. När man jobbar 5 dagar varje vecka utan något extra ledigt och när det är många sådana veckor i sträck. Jobbigt tycker han och konstaterar att nu är det inget ledigt förrän i påsk. Fast det är inte riktigt sant för vi ska ha en semesterdag i mars då vi ska på båtmässa. Jag försöker få honom att förstå att det handlar om inställning till om det är oxveckor eller inte. Kanske beror våra olika inställningar på att han inte trivs så bra på sitt jobb och att jag trivs väldans bra på mitt. Kanske beror det på att han påverkas väldigt av mörkret den här årstiden. Jag gillar det visserligen inte heller men gillar läget. Jag kan ju liksom inte ändra på det.

Oavsett om man gillar dem eller inte så är de här - oxveckorna. Idag började vi jobba igen efter lite ledighet och jag tycker det känns skönt. Tyson var glad att få komma till dagis också. Rutiner! I love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar