tisdag 8 januari 2013

Rensa i röran

Ulrika Gabriel, coach och inspiratör, inspirerar just nu att rensa i röran.

Jag har hakat på och jag gillar verkligen det här med rensa och sortera. Som jag skrivit tidigare, ordning och reda och att var sak har sin plats. Så nu har jag tagit tag i hallen! Det började med att jag målade om byrån i hallen. När ändå lådorna var tomma passade jag på att bara stoppa tillbaka sådant som jag verkligen använder. Resten gick till skänkes/slänges. Nu är det garderobens tur att få sig en ansiktslyftning och då passar jag på att rensa även där. Snacka om att jag hade massor med väskor som bara låg där. 4 hamnade på Tradera, 6 i soptunnan och 5 behöll jag. När vi ändå har garderoben ute i garaget för ommålning passar vi på att riva gipsen på väggarna och sätta upp pärlspont och måla taket också. Det ena leder till det andra. Före- och efterbilder kommer så småningom. Får se vilket nästa rum blir att rensa i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar