måndag 7 januari 2013

Vilrummet testar: ICA fylld mörk choklad

Jag har fått vara med i testpanelen för ICA Mörk choklad. Det är tre varianter av fylld choklad från ICAs egna märke. Jag valde att testa smaken citroncrème & crisp. Jag älskar deras text på paketet: Generositet, njutning, passion, glädje eller belöning. Precis det kan man ha chokladen till.


Chokladen var god, mörk och fyllig. Fyllningen var väldigt krispig och smakade mycket citron. Väldigt god men lite väl krispig för min smak. Fick nästan känslan av grus i munnen. Min man tyckte inte att den var för krispig utan han tyckte den var god som den var. Jag för min del hade gärna velat ha den lite mindre krispig.





Vi dricker kaffe båda två, men vi tyckte nog båda att chokladen var godare utan kaffe till. Citronsmaken var så pass stark att kaffet liksom försvann i mängden. Så chokladen var godast som den var.

Vilrummet ger den VVVV av 5 möjliga.

1 kommentar:

  1. Men va gott med choklad! Jag äter för mycket skit så jag har dragit ner på det nu och försöker att inte äta sånt varje dag. Men chokladbegäret är stort. Kram

    SvaraRadera