fredag 15 februari 2013

Arbetsveckans slut

Så var den slut, arbetsveckan. Skönt! Jag gillar verkligen mitt jobb men jag gillar också att vara ledig.

Idag har det varit en grå dag. Det har legat dis och dimma över stan hela dagen och det har varit allmänt grått och trist. Det har varit ett par plusgrader som gjort att snön dunstat upp i atmosfären och skapat denna dimma och dis. Snön och modden på vägarna och töat undan lite också så det var rätt ok att åka hem idag.

Ikväll ska jag bara sitta här i fåtöljen och mysa, lyssna på brasan som sprakar, slöglo på TV:n (för det finns typ INGET på fredagar) och ha paddan i knät och mysa runt i bloggvärlden. Vad socialt, tänker ni säkert nu. Men ikväll är jag all alone. Ja, Tyson är hemma förstås, men mannen är och spelar biljard och tar några öl med jobbarkompisarna. Så då får jag mysa för mig själv med er bloggare till sällskap.

Jag har laddat med chips och coca cola. Det blir inget med alkohol i för det blir till att åka in till stan och hämta mannen sen. Så är det att bo på landet, där sista bussen går hem kl 21.30. Jag får ta lite vin i morgon istället.

Ha en underbar fredagskväll! Min startar nu :-)

1 kommentar:

  1. Här blev det också bloggvärlden i kväll, Gladiatorerna får klara sig utan mig, det är inget program som kan fånga mitt intresse.
    Här är det te som gäller.
    Hoppas du har en riktigt skön kväll, men snart är det väl dags för dig
    att ge dig iväg att hämta mannen!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera