söndag 24 februari 2013

Blommor en fredag

Det är farligt när Trädgårdsföreningen ligger så nära jobbet. Bara några minuters promenadväg.I fredags lunch tog jag således en promenad ner till Trädgårdsföreningen för att införskaffa lite blomster till helgen. Jag längtar så efter våren! Ett par buketter tulpaner att pryda bordet med i morgon när vi får gäster.


Och sen en blomma pelagon till att byta ut en av julrosorna med i köksfönstret.




En knippe med pärlhyacinter förstås, älskar dessa små blå.


Sen blev det en annan blomma, som jag precis tappat namnet på, till hallen.


Sen hittade jag en underbart vacker ask med apelsinpastiller som jag köpte till mannen.

Foto taget med mobilen
Hittade även ett underbart fågelbord som jag kommer att gå och fundera lite kring.
Det är ju ändå lite tidigt att sätta fram.

Foto taget med mobilen
Nu är det söndag och helgen har varit alldeles så där lagom som jag önskade. Lite gäster på lördagen, sol och långpromenad både igår och idag, lite badminton och en hel del slappa. En helg helt i min stil.

2 kommentarer:

  1. Åh så mycket fint!!! Ja, man kan inte få nog av vårblommor nu!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Härligt med blommor! Vackert litet fågelbad, det blir kul till sommaren!
    Ha en skön måndag!
    Kram Helen

    SvaraRadera