fredag 8 februari 2013

Fredag

Vilken fredag det har varit idag. Vaknade glad och relativt pigg... till jag tittade ut och såg att det kommit 15 cm snö :-(. Usch!!! Jag avskyr verkligen detta väder. Idag har det fortsatt blåsa och snöa från och till.

Det har annars varit en bra dag på jobbet. Jag har fått massor gjort. Det känns skönt. På lunchen sprang jag ner på stan för att köpa ett skydd till iPaden. Det blev ett blått fult, men ett skydd i alla fall. Och sen sprang jag in på Ecco där de hade halva rea-priset. Kunde ju inte motstå ett par vandrarkängor :-).

Och när jag kom hem fick ja tag tag i skyffeln och ta hand om snön. Tur att det var lätt snö i alla fall. Nu blir det att tända en brasa och sen blir det att smaska på smörgåstårta och lite vin till det. Kvällen är räddad.

2 kommentarer:

  1. Ha en underbar helg Helen....glöm all snö... sätt dig under en filt, med en kopp te, o med maken, o Tyson....o blunda .... så kanske det känns lite... ja lite varmare ;) Kram till dig - ses måndag...

    SvaraRadera
  2. Vi är väldigt glada att vårblommorna börjat titta upp i rabatterna och saknar inte alls snön!
    Hoppas du har en riktigt skön kväll vid brasan, undrar om inte Ipaden får vara med på ett hörn.
    Minns hur det var när jag köpte min, det var lite svårt att slita sig de första dagarna.
    Nu för tiden är det mest barnbarnen som spelar spel på den.
    Ha det gott!
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera