torsdag 21 februari 2013

Jag ska bli pubilcerad!

Ja, inte jag i kroppslig bemärkelse utan det jag kom fram till i min D-uppsats! Är inte detta coolt??!! Tänk att få se sitt eget namn på en artikel i en erkänd tidskrift inom psykologi eller depressions spektrat. Jag blir lite stolt faktiskt, tänk att lilla jag...

I januari 2012 lade jag fram min D-uppsats inom psykologi som handlade om samband mellan den totala arbetsbördan och upplevelsen av depressiva symtom. Mina handledare tyckte att resultaten var så intressanta att vi nu idag har haft vårt första möte kring hur vi ska gå vidare för att få den publicerad. Det är såååå spännande. Jag kommer stå med som medförfattare.

Jag går igång direkt på detta och börjar söka efter annat skrivet inom detta område. Hittade några artiklar som förmodligen blir kvällslektyren ikväll. Jag vet - urtrist och urtorrt när det finns skönlitterära böcker att läsa. Men jag tycker det är så intressant. Jag försökte t.o.m. få dem att bekosta en del av min tjänst till att jobba vidare med detta, men det fanns det inte pengar till tyvärr. Tänk annars att få grotta ner sig på 20% eller nå't. Hade varit så kul! Ja, jag vet - jag är inte klok!

Kalle och Hobbe - om uppsatsskrivande


5 kommentarer:

  1. Men vad roligt! STORT grattis!! Det ser jag fram emot att läsa.. jag som nöjde mig med en C-uppsats inom psykologi.. KUL!! Stort grattis igen!!

    SvaraRadera
  2. Så roligt, stort Grattis! Du måste tipsa oss var vi kan hitta den när det är klart!
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
  3. STORT Grattis Hele´n=) Så kul, va stolt över dig själv och njut!
    Synd att du bor så långt bort, annars skulle du kunna ha mig som ett försöksobjekt ;)Hahah Lite självironi måste man ju ha.
    Stort Grattis och Stor Kram
    C

    SvaraRadera
  4. Hej Helén och STORT grattis.

    Tack för titten inne hos mig och de vänliga orden.
    Jag återkommer gärna. Sitter just nu och funderar på om eller rättare sagt NÄR jag ska skriva min D-uppsats dock inte inom psykologi utan specialpedagogik. Lovade min familj att inte skriva på ett tag... jag tycker ett tag har gått nu.

    Må gott och GRATTIS ännu en gång.

    *KRAM*

    Britt

    SvaraRadera
  5. Wow! Stort grattis. Det är ju superhäftigt!

    SvaraRadera