måndag 4 februari 2013

Vardag igen

Idag har vardagen tagit vid igen. Det där trevliga vädret som varit i helgen följde tyvärr inte med in i denna vecka. Framåt lunch idag började snön falla. Här inne i stan ligger tempen runt nollan, så det är mest blask som lägger sig på backen. Jag får se hur det ser ut när jag kommer hem till landet om det ligger mer snö där. Det blir ju lite ljusare då, men jag vill helst inte ha så mycket att jag måste skotta. Dubbla känslor där...

Annars har dagen idag varit i jämna plågor. Nej så illa har det väl inte varit men jag har haft 4 ganska krävande samtal och det suger lite musten ur en. Nu ska jag dock bege mig från jobbet för att ta mig till MAXI och veckohandlingen. Inte så kul det heller. Men får se till att köpa något gott till kvällsmaten. Sen blir det nog att gosa ner sig i soffan och tända en brasa och göra ingenting. Och hoppas hoppas att det plötsligt händer...


1 kommentar:

  1. Hoppas det hände ;)
    Ja, här har snön också kommit.
    Och mer ska det bli i veckan ser det ut som.
    Älskar ju vinter, men hatar detta hattandet. Antingen kan väl snön vara här och ligga eller så kan de töa bort och vara över!
    Ha en mysig Tisdag, kram Malin

    SvaraRadera