tisdag 19 mars 2013

Andningshål

Denna vecka är en sån vecka där den ena dagen avlöser den andra och man känner knappt att det finns något andningshål där emellan. Det är klart att det finns andningshål, men om de är för få kan jag ibland känna mig lite instängd och kvävd. Även om tiden fylls med roliga saker känner jag att jag har behov av att bara få vara och andas.

Idag har det varit en arbetsdag full av fortbildning hela förmiddagen och möte och studentbesök utan andningshål på eftermiddagen. Ingen tid att kolla av mailet eller bara samla upp alla tankar man får efter möten. Sen rusa hem för att äta lite innan det bar av till stan igen för årsmöte på båtklubben. Kul, men återigen saknade jag andningshålet.

I morgon är det besöksdag för gymnasister och det är kul att träffa alla presumtiva studenter. Direkt efter studentmöte och sen har jag någon timme att kolla av dagens och morgondagens mailskörd. Sen stressa hem, äta och ta en promenad med hunden. Sen far vi till stan igen för övning med bästa kören. Så det blir inte många andningshål i morgon heller.

På torsdag har jag lite luft på dagen och inte mycket inbokat på kvällen. Det ska bli skönt, för på fredag är det full rulle igen. Kul, men ...

Jag behöver andningshål, lite då och då i alla fall. Nu ska jag dö i fåtöljen en stund framför The Following innan sängen väntar.

2 kommentarer:

  1. Phu, det fanns inget andningshål att läsa din text heller ;)
    Jisses vad späckat. Tur att det snart är helg och att du har lite roligheter inbokade.
    Ha det bäst!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Ibland virvlar livet på i en faslig fart och jag förstår hur du menar. För även roliga saker tar kraft och de där andningshålen är viktiga. Tid att bara vara och hinna tänka klart sina egna tankar.

    Jag hoppas att du hinner få till några andningshål mellan varven Helén så att du orkar njuta av allt det roliga också. Ta hand om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera