onsdag 27 mars 2013

En sjukdag

Kände mig riktigt dålig i morse. Mådde illa och hade en dundrande huvudvärk. Gick och lade mig igen och sov till kl 11. Inte likt mig direkt. Fick i mig lite te och en rostad macka. Nu känner jag mig lite bättre och nästan lite hungrig. Kanske inte så konstigt när jag bara ätit en rostad macka på hela dagen. Får se om jag kan peta i mig lite mer. Jag känner mig i alla fall så pass ok att jag går och jobbar i morgon igen.

Idag har jag istället fått vara hemma och njuta av tulpanerna jag köpte i måndags på självplocken i Trädgårdsföreningen. Kul att få plocka tulpanerna själv. Tog tre sorter för att se hur de var. De ljust gula var läckrast och om det finns några kvar i morgon blir det att köpa hem några fler av den sorten.








8 kommentarer:

  1. Hej Helén. Tack för din fina kommentar om min buddha. Den gula tulpanen är jättefin. Den är liksom dubbel, eller hur? Hoppas du kryar på dig ;)
    /mia

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få plocka tulpanerna själv! Såg faktiskt tulpanblad i rabatten idag, men det lär dröja till de blommar!
    Hoppas du känner dig bättre och att illamåendet drar iväg till blåkulla!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Krya på dig finaste du!
    Kram C

    SvaraRadera
  4. Så kul att få plocka tulpaner själv! Har jag aldrig provat.
    Tack för titten hos mig! :)
    Krya på dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Aloe Vera nåt du säljer? Har inte riktigt koll på hur bra eller dåligt det är. Hört en del om det. Men.
    Nyfiken på din blogg. Första gången här inne. Älskar tulpaner. Bästa blomman. Underbara.
    Ha det fint
    Eva

    SvaraRadera
  6. Nej men fy, hoppas du är piggare idag.
    Här hade vi en glödhet tös i natt, men drog inte upp henne för att kolla febern utan hon kunde sova gott igen efter lite alvedon. Men fortfarande 38,5 nu på morgonen. Men hon har 4 tänder på g så hoppas det är därför.

    Riktigt mysiga tulpaner, spännande när man kan köpa lite olika sorter så där.
    Hoppas du får en riktigt trevlig påsk helg, kram Malin

    SvaraRadera
  7. Krya på dig och önskar dig en frisk och mysig påsk! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas du känner dig bättre idag Helén och att du får en riktigt fin påsk.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera