söndag 31 mars 2013

Påskdagen - tröttdagen

Vi hade ett härligt påskfirande igår med en massa god mat och trevligt umgänge. Det var lite tröttande för vår lille kille. Han sov inte alls på dagen och det märks! Normalt kan man ställa klockan efter honom. Han får mat kl 6 både morgon och kväll och brukar vara punktligt och komma och väcka oss på helgmornar för att få frukost. Men idag vaknade jag kl 9.30 (8.30 vintertid) och ingen Tyson hade varit uppe ock väckt mig. Ändå gick mannen upp kl 6 och åkte iväg till jobbet för att göra min bil vårdinrättningar med tvätt och vaxning. Men Tyson vägrade kliva ur sängen. När jag gick upp så sträckte han på sig, hasade sig ut för morgonkissen och sen fick han frukost. Sen gick han direkt in i sängen och lade sig igen. Han är trött vår lille kille. Det märks att han börjar bli äldre, han är 7,5 år nu. Inte för att han är gammal men det märks ändå att han inte orkar riktigt lika mycket längre.

Idag är det i alla fall underbart väder om än lite kallt än så länge. Men om nån timme eller så tar jag med mig Tyson ut på min 9 km-runda, vare sig han vill eller inte ;-). Sen kommer nog mannen lagom hem med min bil nyvaxad och fin. Lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar