måndag 11 mars 2013

Vilrummet testar: ICA Extra fin falukorv

Jag har testat ICA Extra fin falukorv med 71% kötthalt.


Redan när jag skar i korven kände jag en stor skillnad. Korven var fast och fin och inte så där fet och kladdig som falukorv annars kan vara.


Falukorven använde vi sedan till ett recept vi hittade på Kokaihop.se som heter Falufest
(Klicka på länken så kommer du tillreceptet.)

Lite fler ingredienser hackades upp; purjolök och paprika.



I med lite kryddor, creme fraiche och grädde och låt puttra.


Servera med bandpasta.



Riktigt riktigt gott! Korven var god i smaken och gav ett riktigt bra tuggmotstånd. Man märkte verkligen att det var rikligt med kött i. Denna korv kommer vi definitivt att köpa igen. Den gav mycket korv för pengarna.

VVVVV
5 V av 5 möjliga


Jag är testpilot för Smartson och får prova olika produkter.

4 kommentarer:

  1. Korv är så gott!
    Och det finns så mycket olika maträtter man kan göra :)
    Men makaroner och korv är ändå min favvo :)

    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Mums... det där skulle gå hem här hemma! GOTT!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Åh så otroligt gott.
    sv: Åh, verkligen tack sötast! Det värmer så.
    Måndagskramar. ♥

    SvaraRadera
  4. Bra tips, brukar alltid köpa Scans delikorv men ibland är den ju slut...

    SvaraRadera