tisdag 12 mars 2013

Vilrummet testar: Kockens Choklad mousse 70%

I helgen hade vi min pappa och hans fru på besök och vad passade väl bättre än att bjuda på denna dessert. 

Det lät ju otroligt läckert med en choklad mousse med 70% choklad i.
Den var enkel att tillreda, bara vispa i mjölk, ösa upp i serveringsglas och sen in i kylen ett par timmar.




Jag serverade med hallon och en klick grädde.



Testpanelen gillade detta väldigt mycket. Choklad moussen var tjock och krämig, riktigt len och hade en väldigt fyllig chokladsmak. Pappa är inte så förtjust i mörk choklad men tyckte den var ok ändå med lite grädde till. Vi andra tyckte den var riktigt god. Att servera med hallon och grädde höjde den ett snäpp.

Jag kommer nog köpa denna igen, framför allt när jag får gäster, för den kändes riktigt lyxig.

VVVV
4 V av 5 möjliga.



Jag är testpilot för Smartson och får prova olika produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar