fredag 19 april 2013

Fredagsslö

Jag älskar fredagar. Dagen börjar oftast med ett pass i gymmet innan jobbet. Så skönt att träna på morgonen innan dagen drar igång. Man slipper göra sig i ordning hemma, bara lite frukost i magen och sen iväg. Dusch och fix tar man efter. Kroppen blir också härligt trött efter träningen och hjärnan mår toppen och blir redo för dagens utmaningar. Sen är det skönt att avsluta arbetsveckan med träning också. Då kan man liksom ta helg med gott samvete.

På fredagarna är det också oftast en härlig stämning på jobbet. Alla är glada och uppsluppna över att det snart är helg. På de möten man har, med kollegor eller studenter, avslutas med ett "Trevlig helg!" innan man skiljs åt. Bara det spär på den underbara känslan under dagen.

Sen när jag kommer hem är jag oftast härligt trött och efter en liten macka och kaffe är det helt ok att bara slappa. Idag kände jag mig lite trött så jag lade mig en stund på spikmattan. Så skönt! Och helt OK för det är fredag.

Nu blir det en stund med Home & Country innan vi slappar framför TVn och tittat på Let's Dance och mumsar på smörgåstårta och dricker ett glas vin. Det är fredagsmys det!

Önskar er alla en underbar fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. hej helén. kikar in för att önska en fin helg :)
    /mia

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härlig fredag Helén och att träna på morgonen innan jobbet låter dessutom som en perfekt start på dagen för dig. :)

    Njut av helgen och ha det fortsatt gott! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera