onsdag 10 april 2013

I nya lokaler

Efter några dagars tystnad kommer här en liten rapport igen.

Lördag till måndag var jag och mannen på kryssning till Helsingfors. Bara vi två. Så mysigt. Ja, det var ju inte bara vi på båten för det hade nog känts lite ödsligt, men vi kände inga andra i alla fall. Det kommer en liten rapport med lite bilder från den resan senare i veckan.

I måndags gick också flytten till nya kontoret. Jag hade ju semester men alla andra ombads att arbeta hemifrån. Vi visste ju inte hur lång tid det skulle ta, men blev överraskade när chefen mailade på måndagskvällen att allt var flyttat och möblerna monterade och att vi kunde komma och packa upp på tisdagen. Det var snabba puckar. Och igår packade vi upp allt. Nja, inte riktigt allt, några kartonger står kvar i korridoren med saker som vi inte vet riktigt var vi ska ha ännu. Men ändå. Verksamheten är i full gång och studenterna börjar hitta hit :-).

När vi kom i går morse möttes vi alla av ett litet meddelande från chefen utanför våra dörrar.
Snacka om att vi har en toppenchef. Igår kom det också ett mail där hon tackade för allt vårt jobb med flytten och att vi har haft en sådan positiv inställning till det hela. Inte konstigt när vi har en chef som motiverar oss och peppar och ser och lyfter det positiva i alla situationer. Hon var en anledning till att jag sökte mig till ny avdelning på jobbet. Jag ville hit till denna avdelningen.

Igår morse såg rummet ut så här, fullt med kartonger och bokhyllor i en enda röra.
Men nu har det blivit i ordning och sakerna har kommit på plats. Jag ska se om jag kan få till någon mer tavla eller så, för det blir lite kalt på väggarna.
Tyson har fått en hedersplats på min skänk. Han håller koll så att jag jobbar ordentligt.
Det kommer bli rätt bra här i barackerna, nej jag menar paviljongerna ;-). Den största nackdelen är att det är så lyhört i korridoren så att jag behöver ha dörren tillstängd till mitt rum. Gillar inte det riktigt för jag vill vara tillgänglig för mina kollegor och studenter. Men man hör precis allt som sägs i rummen runt omkring om de inte har sina dörrar stängda och klampet i korridoren till kopierings-/skrivarrummet blir ganska störande. Men det är väl en vanesak.

Nu bär det strax av till körövning. Det ska bli kul.




3 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer att trivas där... fint välkomnande!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. En bra chef är A & O. Jag har oxå en alldeles fantastisk, underbar chef som alltid finns för sina anställda=)
    Väntar spänt på rapport från resan ;)
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Lycka till i nya rummet, men med så bra chef så kan du väl inte annat än trivas!
    Varma kramar från oss i Spanien!
    Melody med matte

    SvaraRadera