onsdag 1 maj 2013

Sköna Maj, Välkommen!




Är det ett skifte idag? Maj har kommit och vädret lika så och jag hoppas att det kommer stanna. Idag har jag gått i t-shirt hela dagen och myst i trädgården. Tempen visar på 15,3 grader på skuggsidan och solen värmer gott. Jag har sått lite grönsaker och planterat lite tagetes. Fikat ute och låtit tvätten torka på vindan. Huden är fortfarande vinterblek, men fler dagar av denna sort så råder vi snart bot på det. Härligt också med en ledig dag så här mitt i veckan. Inga demonstrationer här inte, i så fall hade det varit mot den sena våren. Nu blir det en sväng till med Tyson och sen middag. Ikväll har vi körövning, ingen vila när det är konsert om några veckor. Jag hoppas ni haft en underbar 1:a Maj!










Scillan breder ut sin blåa matta
Humlan arbetar med pollineringen
Fjärilen njuter av nektarn

Tyson håller koll på tagetesen





2 kommentarer:

  1. Härligt!! Så mycket du har gjort idag! Underbart väder idag! Hoppas det har kommit för att stanna!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Härligt! :) Vilken dag det har varit! Solsken och värme. Det är en ljuvlig tid nu. Bara att njuta. :)

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera