onsdag 10 juli 2013

Halvvägs

Se vilken underbar ängel jag lyckades fånga i elden!!!

Idag har jag kommit halvvägs på min semester, 2,5 vecka gången och 2,5 vecka kvar. Hittills är jag bara nöjd! Det vi har gjort har vi haft bra väder till. Men idag har regnet strilat ner hela dagen. Vi tände därför en brasa för att jaga fukten på flykten. En sväng till stan har vi varit också, precis som ALLA andra en regnig dag. Påminn mig om att inte gör om detta misstag! Jag tror att alla var på Tornby, köpmanna-området här i stan. Bilar över allt och allmänt kaos. Vi handlade det vi skulle och for snabbt hem igen, hem till landet och stillheten. Skönt. Tänder lite ljus och myser.
Ett underbart doftljus från Voluspa som jag fick som premie när jag tog en prenumeration på Hus & Hem. Visst doftar det gott men jag skulle aldrig betala för det. Jag förstår inte hur man kan ta så hutlöst betalt för ljus. Men gratis är ju gott och jag njuter av doften av min premie.
Denna lykta hittade jag på en loppis som vi stannade vid på vägen hem från vandringssemestern i Klövsjö. Hela 20 riksdaler gick den på. Helt ok tycker jag ;-). Den passar med det andra som vi har i smide.

Annars småfixar vi lite idag. Jag tvättar och viker tvätt, lyssnar på musik och njuter av doften av nybakat. Mannen håller just nu på med att göra äppelmosfyllda gifflar och de Finska pinnarna har precis lämnat ugnen.
Mums! Jag är så glad att min man gillar baka för det gör inte jag. Jag gör på sin höjd muffins eller sockerkaka. När det ska knådas och pillas får mannen hålla på, det orkar inte jag. Det ska gå smidigt, bara röra ihop.

Nu ska jag sätta mig och fixa med ett fotobok för Klövsjö-semestern. Vi brukar göra fotoböcker av de längre semesterarna. Vi framkallar faktiskt det mesta av våra bilder. Jag gillar att ha dem i album och inte bara titta på dem på skärmen. Fotoböcker är också rätt rejäla och kul att visa upp.

Jag hoppas att ni har en bra dag, en regnig som denna. I morgon kommer solen igen :-).

Kram Helén 



6 kommentarer:

  1. Låter som en mysig dag ändå...ljus, bak och fotobokspyssel får funka det med!
    Fortsätt njut av din semester! :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det där med doftljus...
    Stod igår och luktade på ett och tänkte att det här vill jag ha.
    Vände på ljust och såg prislappen, 699:-!!
    699:- för ett ljus?! Galet.
    Köpte en snygg flaska diskmedel för 59:- istället, fast på en annan butik förstås=))

    Men du, så coolt med ängeln!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Å vad det såg gott ut med nybakade småkakor, blev väldigt sugen även om det är tidigt på dagen :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  4. Kikar in för en liten sommarhälsning :)ooo såå vacker eldängel du fångat...hihi..

    Mums med nybakat, utan egen insats..hihi..

    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med öppen spis =)
    Och visst är dom fina ljusen, har kikat på dom, men blivit för snål *skrattar*
    Hoppas du mår fint. Kramen

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken ängel! =)
    Mysigt med öppen spis!
    Kram

    SvaraRadera