torsdag 25 juli 2013

Lek med bilder

Jag fick lite inspiration av Edith och jag när det gällde att ta hand om mina bilder. Jag brukar annars bara ta bilderna så färdiga som möjligt i kameran, kanske bara beskär dem lite. Jag är inte så bra på det här men någonstans måste man ju börja. Så jag fotade några av mina liljor som blommar för fullt nu. Älskar för övrigt dessa blommor, så magnifika.

Här är en originalbild
Sen har jag lekt lite med färgerna

Den här sista ser ju lite roligare ut än originalet när det gula i mitten liksom skimrar lite.
Här är en annan originalbild
Och här har jag lekt lite med ljusstyrka och kontrast

Det går ju att manipulera med bilder rätt så rejält. Man vet inte riktigt vad som är sanning längre ;-)
Här har jag försökt göra bilderna så bra jag kunde.

Ibland gör jag inlägg från mobilen eller iPaden och då har jag ju inte tillgång till att förändra bilderna förstås. Men det här var ju kul. Nu ska jag ta med mig kameran ut igen så får vi se vad det blir. Leken fortsätter :-)

Kram Helén

9 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att leka med foton och ibland så glömmer man både tid och rum där vid datorn! Fina liljor du har!
    kram
    M.E

    SvaraRadera
  2. Det är kul med redigering av bilder. Jag har börjat lära mig fofoshop. Kul! Men där är hur mycket som helst att lära.ha det bra Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det är ju alltid roligt att leka! Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är kul att leka med bilder!
    Och jag älskar doften av liljor.
    Magnifika blommor!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Det är roligt att redigera bilder! Jättefina liljor!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det roligt att redigera bilder. Tiden bara springer iväg :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  7. Oh, jag måste sätta mig in i det där med redigering lite mer förstår jag. Kan ju bli hur läckert som helst!
    Ha en bra dag
    //bara anna
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Visst är det kul? Jag älskar att sitta o redigera mina bilder! Det är mer än halva jobbet! Jag har flera roliga appar. Ett tips är camera+ som jag gillar! I datorn har jag picasa o photo scape.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Läckert lekresultat <3
    Kramar

    SvaraRadera