måndag 29 juli 2013

Semestern är slut

Idag har jag börjat jobba igen efter 5 veckors härlig semester. 5 veckor med mycket sol och bad och jag är mer än nöjd med årets semester. Det kändes helt ok att gå till jobbet idag. Eller egentligen mer än ok, jag längtade faktiskt lite tillbaka till jobbet. För hur härlig sommar och ledighet än är så längtar jag alltid lite efter rutinerna och vardagen. Sen gör det ju inte saken sämre att jag har ett jobb som jag trivs med. En hel drös med mail väntade på mig och telefonen har ringt många gånger. Man blir snabbt inkastad i det igen. Och alla lösenord till olika program satt kvar i fingrarna, tack och lov :-)!

Semestern avslutades på sedvanligt vis. Söndagen innan vi börjar jobba äter vi kakbuffé på Sörgårdens gästgiveri. En mycket smarrig tradition. Bara hembakt och många sorter att välja på. Magen är inte direkt tom när man går därifrån. I år hade vi åter igen sällskap av min syster och hennes dotter.



Min systerdotter Sara och jag
Min man och min syster Lena
På förmiddagen hade jag och mannen varit på bakluckeloppis i Ulrika och gjort flera fina fynd. Mer om dem kommer i ett annat inlägg. Regnet öste ner hela eftermiddagen och totalt igår kom det 13 mm. I fredags fick vi 15 mm, så om sommaren varit torr har vi fått så det räcker nu.

Bara för att jag börjat jobba är ju inte sommaren slut än. Jag hoppas på många fina helger så vi kan åka ut med båten. Kollar man på yr.no så ser det toppen ut till helgen, men det är långt dit än och prognosen kan ju ändra sig. Har hänt förr, typ! Men hoppas kan man ju alltid.

6 kommentarer:

  1. Vilken jättehärlig tradition att göra sista dan på semestern.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Den här sommaren får vi leva på länge! Kvällar o helger är underbara också!

    Jag längtar också till jobbet faktiskt! Ska bli kul att komma tillbaks och få träffa alla gamla o nya elever!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Sånt härligt café och vilken smarrig tradition!
    Ha en riktigt fin jobbvecka!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Så härligt att så många verkar nöjda med sina semestrar i år! Jag har precis börjat min..
    Kram Sara

    SvaraRadera
  5. Älskar fika så det där låter som en tradition som ska anammas här också!
    Visst ska sommaren fortsätta fastän du börjat jobba! Nu får du njuta extra mycket
    av de ljumma kvällarna och de soliga helgerna som vi ska ha framöver!
    Kramisar
    M.E

    SvaraRadera
  6. Åh, sån mysig tradition!:)
    Har precis bloggat ett inlägg om att jag glömt lösen, nycklar, till och med vilken dag jag skulle börja! Men då får man väl se det som en lyckad semester då ja?;)
    kram /Johanna

    SvaraRadera