måndag 22 juli 2013

Sista semesterveckan

Det börjar närma sig slutet på semestern. Sista veckan har precis börjat. Mannen har börjat jobba idag så det är bara jag och Tyson som har en vecka kvar. Denna veckan ska jag börja varva upp lite, ta hand om hemmet, putsa fönster, åka till frissan och få håret fixat, stryka den enorma strykhögen, handla, sy tyger till tak på altanen och kanske måla om köpmannsdisken. Men jag ska också njuta av solen, sitta och läsa, ta promenader med Tyson och bara vara. Det där sista är det viktigaste - att bara vara! Hur har ni det där ute? Har ni fortfarande semester?
Jag har varit lite dålig på att ta hand om min blogg och vårda mina kära bloggvänner som jag följer nu när jag har haft semester. Kanske beror det på att jag varit mycket ute på sjön och inte haft varken datorn eller plattan med mig. Eller så beror det på att jag just haft semester. Men jag ska skärpa mig från och med nu. För jag trivs ju så bra här ute i bloggvärlden bland alla underbara människor. Nu ska jag ta mig en tur runt hos er och se vad ni har för er.



Önskar er en underbar dag!
Kram Helén

6 kommentarer:

  1. Här växer också strykhögen och städningen ska vi inte prata om, men sommaren är kort och de där bitarna får jag ta igen när vädret slår om.
    Svar: Vi köpte också det här huset för fridens skull. Helt lugnt och skönt.
    Åkrar och hav, men grannar på ena sidan. Där styckades det för många år sedan av en liten tomt till dåvarande ägares bror som var blind, en liten stuga byggdes på tomten där han bodde med sin fru några månader på sommaren. Nu är den blinda farbrorn död och tomten såldes till Malmö familj som byggt jättehus, 3 m från vår tomtgräns. Vi protesterade ju till byggnadsnämnden, ja även ägaren på andra sidan som fått hela sin tomt i eftermiddagsskugga. Enda resultatet är att vi blir otrevligt bemötta och huset växer i höjden ännu mera!
    Dessutom anmälningar mot oss för sådant som gjordes på 60-talet av tidigare ägare! Gissa om vi ibland vill flytta!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  2. Tycker om malvor... så vackra!

    Min man började också jobba idag! Trist, men men!!

    KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  3. Bloggen får komma i sista hand nu på semestern, nu vill man ju vara ute i solen så mycket som möjligt :) Hoppas du får en fin sista vecka på din semester!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Är också inne på sista veckan.... men så jobbar jag två veckor och är ledig en till :) Mannen jobbar här också, så det är jag och barnen som får hitta på sommarmys :)
    Vackra bilder på vackra blommor! Den längst ner har jag i min trädgård, vet inte vad den heter, trodde det var ogräs :) men jag gillar den jättemycket nu när den blommar.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  5. Min semester har inte ens börjat och den blir kort i sommar.. 11 dagar inklusive helger blir det. Men sen väntar 3 veckor på Hawaii i oktober-november.. så det känns helt ok.
    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  6. Glömde önska dig en alldeles särdeles härlig sista vecka.. ibland hinner man trycka på knappen lite väl snabbt.
    Kramen

    SvaraRadera