torsdag 29 augusti 2013

Glossy glossy

Fast just nu känner jag inte att tillvaron är speciellt glossy. Vi har haft terminsstart på jobbet med allt vad det innebär. Det har varit fullt upp hela veckan och man har slitit som ett djur. Än är inte veckan slut, men nästa vecka så känns det mer stabilt även om det kommer vara mycket att göra då också. Kvällarna hittills har också varit fullbokade med styrelsemöte med kören på måndagen och styrelsemöte med båtklubben på tisdagen och körövning igår. Det är så när man är engagerad överallt. Men det är kul också! Synd bara att allt ska inträffa samtidigt...
Men i måndags kom det en liten Glossy box hem. Jag hade läst om denna någonstans, minns inte var just nu. Men för en liten summa så kommer det hem en liten box med fylld med skönhetsprodukter en gång i månaden. Jag gillar att prova nya saker och jag kan säga att jag är mer än nöjd med augustiboxen.

  • Ett vårdande duschgel från Bodyfarm som doftar fantastiskt.
  • Ett body butter från The Body Shop med doften av Honeymaina. Så lyxig med en fantastisk doft.
  • En duo ögonskugga från Model Co i nyansen Bronzed Goddess som passar den färgskala jag brukar använda. Älskar denna skugga som sitter bra. Den var det bästa i boxen.
  • En eyeliner från Be a Bombshell i onyx black. Funkar bra, men jag är inte så van vid eyeliner i flytande form. Men jag lär mig väl.
  • Ett nagellack från Claudia i fin svagt rosa nyans. Detta har jag inte testat ännu.
Jag är så nöjd med boxen. Och själva boxen i sig känns väldigt lyxig och det kändes nästan som att jag fyllde år eller nåt när jag öppnade den. Så fint inslagen. Och allt detta för bara 139 kr.

Nu är det bara att ta tag i dagen uppgifter. Full rulle!

Kram Helén

13 kommentarer:

  1. En sådan lyxig överraskning är värd varenda krona! Det livar upp när det blir lite för mycket runt omkring!

    Dofta gott o ha en bra torsdag!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Men så kul! Det bara måste jag ju testa! Dessutom är det så bra med sådana där små förpackningar när man är ute och reser!
    Augustiboxen är det väl för sent att få, men den ser ju ut att vara kanon!
    Ha det gott!
    M.E

    SvaraRadera
  3. Visst känns det lyxigt att öppna boxen?
    Jag har ännu inte fått min Augustibox...
    Spännande!
    Kram C

    SvaraRadera
  4. Ååå såå fint tips ...nu blev jag verkligen sugen på det...ska kika in där, tack för tips och länk!

    Ta hand om dig nu och hoppas allt lugnar ner sig snart det är ju inte så bra när allt hopar sig på en och samma gång.

    Ha en fortsatt fin vecka
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  5. En sådan box skulle jag också vilja få hem i min brevlåda, måste kika in på sidan!
    Ha en fin dag och hoppas allt lugnar ner sig snart!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  6. Trevlig liten box. Den hade jag inte sagt nejtack till. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vilket härlig paket med massa mysigt tjejlyx :)
    Nu får du unna dig en egen hemma spa dag ;)

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Terminsstart även här så jag förstår precis vad du menar..full rulle mot höstlovet..hihi..
    Har inte sett dessa boxar förrut men de var en bra idé!

    kram Sanne

    SvaraRadera
  9. Känner igen situationen! Varför är det alltid så där mycket när man ska igång igen efter semestern? Undrar om man kunde göra på något annat sätt? ;)
    Vilken härlig box, och verkligen till bra pris! Måste söka vidare om dem...
    Ha en skön och lugn helg!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  10. Den boxen skulle jag inte tacka nej till! =)
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Älskar glossybox.. oj, vad olika saker vi fick.. var bara eyelinern och nagellacket (fast jag fick en annan färg) som var samma.. Det är som att få en present varje gång den dyker upp.

    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  12. Vilken lyx, jag skulle gärna få hem en så fin box varje månad. Det måste jag nog kika närmare på:) trevlig söndag! Kram kram

    SvaraRadera