onsdag 7 augusti 2013

Orkidé

Jag har fortfarande problem när det gäller inställningarna för att kunna fota det som finns i ett fönster och som gör att det blir motljus. Här har jag försökt redigera i datorn i efterhand, men jag tycker inte att det blev speciellt bra. Jag ser verkligen fram emot kursen i Praktisk fotografering som börjar i mitten av september. Där hoppas jag att jag kan få hjälp. Min kamera är en äldre Sony och de tips jag fått från er vet jag inte hur jag ska få till i kameran. Men jag tackar så hemskt mycket för all hjälp!
Idag har det varit lite mer rull på jobbet. Fler är tillbaka från semestern och energin infinner sig lättare när det är mer liv i korridoren. Flera saker har jag bockat av på min lista idag. Skönt!

Det blev en fastedag idag istället för i morgon. Vi är bortbjudna i morgon kväll och då vill jag ju kunna äta det som bjuds på. Lunchen blev en halv burk makrill i tomatsås, ett kokt ägg och en massa sallad med gurka, tomat och gräslök i. Ikväll vankas Krämig grönsakssoppa från Knorr och sen en knäckemacka på det. Oj, vad lätt det går :-). Och i morgon får jag äta som vanlig igen.

Kram Helén

6 kommentarer:

  1. Såg på löpsedlarna idag ang 2-5. Mannen o jag ska testa :-)

    Så kul med fotokursen!!

    KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen en konst att ta snygga foton..själv experimenterar jag glatt vidare på hobbynivå..spännande med fotokurs! =)

    SV: Skoj att du tittade in till mig, välkommen tillbaka! =)
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Det där med motljus är inte lätt, så jag flyttar helt enkelt blomman till ett annat ställe och blir nöjd! Men en fotokurs vore kul!
    Jag räknar på kalorierna och funderar för fullt hur jag ska lägga upp 500 kalorier så jag får både frukost, lunch, middag och mellanmål! Ha, ha...
    Och gäller det ju att hitta bra dagar i veckan!
    Men testa ska jag!
    Kramisar
    M.E

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte helt lätt att ta fina bilder, det kämpar jag också med! Men roligt med fotokurs! Då kommer du nog lära dig massor av bra knep:)hhoppas att du får en fin dag! Kram Linnéa

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att fotot där orkidéen står i fönstret var vackert :)

    SvaraRadera
  6. Ska också gå fotokurs i september. Spännande! Jag längtar. Kram Pernilla

    SvaraRadera