lördag 28 september 2013

Haute Couture från Paris

Idag har jag och min syster varit och tittat på Marianne Bernadottes Haute Couture utställning med mode från Paris. Alla plaggen är hennes privata och de flesta plaggen är tillverkade av hennes goda vän Pierre Balmain, men det fanns även plagg från Christian Dior, Nina Ricci, Givenchy och andra kända modeskapare. Det fanns många plagg som inte föll mig alls i smaken men också mycket fina, eleganta plagg.
Denna klänning bar hon vid Kronprinsessans Viktoria och Prins Daniels bröllop.
Nu är jag hemma igen och ska påbörja dagens middag, kalops. Medan den sedan står och puttrar i grytan ska jag se om jag kan hitta något bra till morgondagens Fotoutmaning vänner emellan så denna vecka har temat "svart vitt". Jag har en liten idé och som jag hoppas att jag kan fånga på bild.

Önskar er en underbar dag!
Kram Helén

P.S. Bilderna tagna med mobil, inomhus utan blixt, därav den dåliga kvalitén. D.S.

3 kommentarer:

  1. Vilken intressant utställning, så kul! Och så vackra kläder!!

    Gott med kalops, vi har ätit fläskkarre med klyftpotatis här i kväll :)

    Önskar dig en fin lördagkväll!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Den vill jag inte missa! Måste ta mig dit! Tack för att du påminde mig!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Va kul att få se alla dessa vackra klänningar!
    Hoppas att helgen varit bra och att det som är kvar av den blir super.
    Själv åker jag och rider en sväng i fm solen. Min meditation.
    Kram C

    SvaraRadera