torsdag 19 september 2013

Kameran får vila

Idag skulle den ha börjat.
Jag hade ju sett fram emot det här.
En fotokurs.
Om än bara en liten sådan på bara fem tillfällen.
Praktiskt fotografering.
Fotoväskan stod packad.
Men nu är den inställd.
För få anmälda och ett avhopp.
Det som är extra tråkigt är att jag hade gett denna kurs till min systerdotter i 18-årspresent. Vi skulle gå kursen ihop och ha det mysigt och lära oss en massa skojigt. Men nu får det bli något annat istället. 
Vi kanske åker till grannstaden och shoppar och fikar och myser istället. 
Det får bli min present.
Så nu får min gamla fina kamera, min lilla Sony A100, 
ligga kvar i väskan ett tag till.
Eller, egentligen inte, för jag fotar ju ändå och kan ju en del, men kursen skulle gett mig svaren på de frågor jag har och kunna gett mig det där lilla extra.

Hoppas det blir fler tillfällen.

Kram Helén

7 kommentarer:

  1. Tråkigt!
    Har du kollat in moderskeppet?
    Där finns en massa roliga kurser man kan prova via nätet.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Men vilken otur! Jag skulle gärna gå en fotokurs men har inte hittat någon som passar i tid och plats. Hoppas ni får en trevlig fika i stället!

    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken dubbel besvikelse, när det nu också var en present!
    Hoppas ni får en riktig mysig dag som kompensation! Och dina foton får vi
    ju tack och lov fortsätta att se i alla fall!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Nej vad tråkigt!! Konstigt att inte fler är intresserade. Fota är ju så populärt!

    Ta en fika och strosa runt lite i stan o fotografera! Strömmen, universitetet och Knäppingsborg.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Åh va tråkigt att det inget blev,sånt ser man ju ifram emot så! Gick en fotokurs för några år sen,givande tycker jag! Ha en fin kväll även om den snaart är slut! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Så synd att det inte blev någon kurs. Hoppas det snart blir av. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Nej, vad trist! Det är ju så tråkigt när man väl ställt in sig på något. Hoppas ni får en mysig shoppingrunda i alla fall!
    Ha en skön helg,
    Kram!

    SvaraRadera