torsdag 31 oktober 2013

Less på hösten

Det är den sista oktober idag. Hösten är här på allvar, mörkret har lagt sig och dagarna blir kortare och kortare. Och vet ni, jag längtar redan efter sommaren. Höst och vinter är verkligen inte min årstid. Blir trött och slö och lite deppig. Önskar jag kunde njuta mer av tända ljus och inomhusmys. Men när det regnar en skvätt varje dag, blåsten viner och mörkret ligger kompakt, då mår jag inte så bra. Nu ska jag snart ge mig iväg för rep med kören och bandet och Magnus Bäcklund inför konserten om en månad. Det ger energi i alla fall. Tyvärr måste jag ut och bli blöt i regnet först. Ja ni hör, jag är less på hösten.

Kram Helén

11 kommentarer:

  1. Jag är ju en riktig höstmänniska o går mest omkring o myser. Att sjunga i kör måste vara hur kul som helst o ge massor av energi. Sv älskar själv Georg Jensen o hade gärna haft fler saker o smycken av honom, ja en lottovinst hade inte varit dumt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Håller med dig fullt ut! Här ryter havet i blåsten, åkrarna är leriga och fula och även om det inte regnat idag, så har det inte varit någon njutning ute! Jag vill ha vår nu! Tack och lov att advent kommer och lyser upp tillvaron, men januari och februari kan jag gå i ide. Synd att jag inte kan sjunga...
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Vädret just nu är inget vidare kul, håller med. Men samtidigt, konstigt nog, ger det mig ro att ta det lugnt och bara vara!
    Hoppas att repetitionen gav dig massor av energi!!!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  4. Jag älskar också vår och sommar. Nu är det mest en transportsträcka.. Tur man har julen att längta till. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så roligt det låter, repa med kören! Jag har aldrig gått i kör, men det verkar så kul! Lycka till på måndag, om jag glömmer säga det då :)
    Själv älskar jag hösten... men inte de grå dagarna, utan de soliga med gula träd. Nu är löven borta och det går bra med frost *ler*
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Nästan så man önskar att man kunde gå i ide, slippa den här tråkiga årstiden och vakna upp när det är vår igen! Nä fy för kalla ruggiga dagar. Ge mig sol och värme istället. NU!!
    Kram och hoppas du sjöng dig piggare!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Hösten har jag inget emot men vintern...
    Försöker peppa mig själv med lukta gott-saker och tända ljus överallt.
    Fördelen är att det blir lite ljusare när snön kommer.

    Och snart är det vår igen. Går snabbt=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Ååå vad jag förstår dig väl....
    Tänker på varma ljusa tider och drömmer mig bort!!
    Längtar till advent som ljusar upp och hoppas november går fort :)
    Önskar dig en finfin helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Samma här gillar iof allt pyssel och så inför julen men det är en sak - men årstiden, vädret och mörkret kan jag vara utan. Sommar året om - Ja tack!!!

    Kram ullis

    SvaraRadera
  10. Nu har jag också hittat hit ;-). Visst är det trist med mörkret! Avskyr hösten. Ni får gärna komma hit och umgås! Vi kan spela sällskapsspel och dricka te :-). Kram!

    SvaraRadera
  11. Nu har jag också hittat hit ;-). Visst är det trist med mörkret! Avskyr hösten. Ni får gärna komma hit och umgås! Vi kan spela sällskapsspel och dricka te :-). Kram!

    SvaraRadera