fredag 1 november 2013

November

Då har vi kommit till en ny månad. Den näst sista detta år. Jag försöker göra det så mysigt jag bara kan inne för att stå ut. Jag har investerat i en fantastisk doft till badrummet. Yankee Candle har inte bara ljus utan doftstickor också. I somras hade jag doften Clean cotton. Underbar och sommarfrisk. Men nu känns det som att jag vill burra in mig lite, så en liten mustigare doft fick göra entré istället.

Coconut & Mandarin. Mumma för höstiga dagar och kvällar. Jag har den placerad i vårt fönster vi har precis ovanför handfatet. Den träiga varma känslan på flaskan passar även in i vårt marima tema på toaletten.
 
 
 
Nu är det som sagt 1 november och dagen före allhelgona. Det innebär att vi har arbetstidsförkortning med 4 timmar idag. Så jag har slutat jobbet nu kl 12 men sitter kvar på jobbet för att göra detta inlägg. Men nu bär det av ner till stora shoppingområdet. Ett par nya höstskor skulle behöva införskaffas. Kanske tar jag en tur på IKEA också.

Jag hoppas ni får en underbar fredag och helg!
Kram Helén



7 kommentarer:

  1. Det är helt rätt! Gör det så mysigt du kan för dig själv för att fixa hösten! Jag är likadan, är absolut ingen höstmänniska....älskar sommaren, värmen och ljuset!

    Och du...en dum fråga....men hur fungerar de där doftpinnarna egentligen? Jag inser ju att de doftar, men gör man nåt speciellt? Är det något ljus inblandat eller hur fungerar det? Ja, jag blottar min okunskap! :) Men jag har varit nyfiken på detta ett tag och nu när du skrev om det så tänkte jag att det är lika bra att passa på att fråga! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Doftpinnar har jag inte sett eller hört talas om tidigare...
    Kul med en ny doft :)

    Önskar dig en fin allhelgonahelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Här finns det varken doftljus eller doftpinnar, mannen hävdar bestämt att han får huvudvärk av sådant! Jag smusslar in doftande tvålar i badrummet, men längre än så har jag inte vågat gå!
    Önskar dig en skön helg! Hoppas du hittade några skor!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med lite extra ledigt. Hoppas du hittar något fint! Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jag hade sådan tur att vi var lediga hela dagen på mitt jobb. Härligt. Fina bilder och fin blogg. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Men så vackert! Och va mysigt. De behövs nu i allt mörker. Tänk att de redan är november. Jag förstår inte hur de kan gå så fort. Kram

    SvaraRadera
  7. Jaha ja. Och vad blev det från det blå gula varuhuset den här gången då? ;)
    Fick du tag på några höstskor? Bild tack =)
    Ja här går det år värmeljus i massor. Älskar att få tända upp en massa ljus i höstmörkret.
    Idag har vi haft en alldeles underbar höstdag med sol och stilla vindar.
    Härligt.
    Önskar Er en bra helg!
    Kram C

    SvaraRadera