måndag 13 januari 2014

Med termobrallor och mössa

Idag fick jag verkligen användning för min termobrallor och mössa. -17 stod på termometern när jag klev upp. Och när man bor i ett gammalt hus med gamla fönster och lite drag varstans så var det inte mer är 17,5 grader inne. Elementen hänger inte riktigt med. Brrrr. På med yllesockor och varm tröja OCH virkad sjal vid frukosten. Det blir till att tända i kaminen när jag kommer hem.

I helgen har det kommit dryga dm snö också. Så fint det är ute nu. Nu får snön gärna ligga lite. Även om jag inte är en vintermänniska så gillar jag ljuset snön ger.
Önskar er alla en fin dag!
Kram Helén

10 kommentarer:

  1. Vackra bilder. Det är faktiskt fin med snö. Ha en fin måndag. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är lite fint jag. Ljust och sådär behagligt tyst ute.
    Fina bilder har du tagit!!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Och snart byts termobrallorna ut till badbrallor :) Nice

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Så vackert vitt ni har! Också här i Stockholm så har vi nu äntligen fått lite snö och det verkar som om den skall ligga kvar. Håller tummarna. Så i helgen blir det skidåkning...

    Tack för peppen! Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  5. Härligt att få se vackra foton med snö! Inte förrän i kväll kommer det någon centimeter vitt till oss i Ystad. Men det ser ut som det redan blivit slask på gatan, så snö i Skåne är inte mycket att jubla över!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket snö ni har! Så härligt!!! Här är det barmark, men idag kom kylan så kanske kanske kan vi få i alla fall lite frost :)

    Semester, ååååh så härligt! Vill också iväg!!!

    kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Brrr jädrans va kallt ni har... Nåja vi har haft -10 idag men klart och fint ute.
    Mer snö kommer det under veckan enligt smhi. Kände att det faktiskt kunde ha räckt med det som vi har fått.
    Kram C

    SvaraRadera
  8. Nu har vi verkligen fått vinter! BRR!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Hu så kallt . Men håller med att ljuset är härligt. Vi har fått pyttelite snö idag. Tror inte den stannar till imorgon. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt vackert ( även om jag föredrar +25 ochstrålande sol.
    Kram

    SvaraRadera