fredag 10 januari 2014

Sista firandet

Nu tror jag firande av min födelsedag är över. Det har varit en långdragen historia, en väldigt kul sådan. Tänk att det är så kul att fylla 40 år! Man blir så välkomnad in i "gänget" när man är den yngsta på jobbet.
Igår firade min arbetskamrater mig genom att bjuda mig på middag. Jag fick välja ställe och då jag är mer en pub-människa än en fin-restaurang-människa valde jag att vi skulle gå till Bishops Arms. Tyvärr blev det manfall då väldigt många är sjuka på jobbet, men vi var 7 tappra själar som gick ut. Ett par öl, en supergod Bishops Burger, en shot, en kladdkaka till efterrätt och en kaffedrink. Mycket skratt och sång bjöd kamraterna mig på också.

Titti, underbara Titti, som alltid är så finurlig och som ofta läser min blogg men kommenterar sällan, hade skrivit ut en lista med alla rubriker jag har haft sen jag flyttade min blogg hit den 26 november 2012. Hon hade tejpat ihop alla sidorna och det blev en lång lång lista. Jag skrattade gott, det är bara Titti som kan hitta på såna saker. En del rubriker läste hon upp och funderade på vad dom egentligen innehöll. Det väckte många minnen hos mig...

5 cm kortare - jag mindes rätt, det hade med frisyren att göra. Jag hade klippt av håret 5 cm.
Jag kommer inte ihåg vilka fler som vi undrade över vad de bloggarna egentligen innehöll.

Gårdagskvällen var riktigt kul! Tack tjejer för att ni firade mig och tack för att ni är mina kollegor. Synd att inte fler kunde vara med för jag har väldens bästa kollegor.

Nej, nu är det bäst att äta lite frukost, sen blir det träning innan jobbet idag. Härliga fredag!
Kram Helén

4 kommentarer:

  1. Jag har nog kommenterat något gång - men jag pratar ju hela tiden på jobbet så jag tänkte att du kanske blev trött på det ;) TACK för en trevlig kväll - du är så härlig o jag är glad att ha en så pigg, fräsch och go kompis - som dessutom är så ung som 40!!! Ha en fin dag!! Ses i eftermiddag....

    Kramkram Titti

    SvaraRadera
  2. Så härligt med så fina arbetskamrater. Kul att fira. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt 40 års firande du har haft! Goa arbetskamrater du har!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Vilket firande.. vilken underbar ide med bloggfirandet. Själv fyller jag fyrtio om några månader och jag har inte riktigt bestämt vad jag ska fylla det med.
    Kramar

    SvaraRadera