torsdag 2 januari 2014

Vad blev det av pengarna?

Jag fick lite pengar när jag fyllde.
Önskade mig ett halsband från Sandström och DeVit.
Fick köpa det själv.
En halslänk av 5 tunna vajrar (3 silver- och 2 guldfärgade). Hade egentligen tänkt mig en svart länk, men de hade de inte längre. Men denna blir fin den också. Till den ska jag en boll gjord av små pärlor. Dom kostade inte så mycket så det blev tre bollar, en oljesvart, en röd och en pärlemorvit. 
Så fina.
Det blev ju lite pengar över så jag passade på att köpa en ny klocka. 
Det är ju halva priset på Ur&Penn.
Den är i den färgen som är på bilden, även om bilden är i svart/vit. Det är bara min hud som fått en konstig färg ;-).
Jag bytte också armbandet jag fick av syrran, ett Pandora i svart läder. Det var lite stort, eller så har jag alldeles för smala handleder. För det som var det minsta i singelvarv var också för stort så jag la till en liten slant och tog ett i dubbelvarv istället. Då blir det lite rockigare. Köpte även till ett länkstopp så berlocken inte far runt så mycket. Nu är det bara att bygga på det kommande födelsedagar :-).
När jag ändå var på stan passade jag på att lämna blod, hälsa på Monica på hennes jobb och införskaffa en ny 10-års dagbok. Min förra tog slut nu vid årsskiftet. Då har jag haft den i 10 år, inte klokt vad tiden går. Men det är kul att anteckna lite varje dag vad det har varit för väder och om man gjort något speciellt. Kollar faktiskt ganska ofta i den när vi ska försöka komma ihåg när vi gjorde något speciellt. 

Jag var också till optikern och kollade synen. Och visst behöver jag nya glasögon. Synen på långt håll har inte blivit sämre, men på nära. Oj oj. En börjar bli gammal. Vid 40 raserar allt, ha ha! För er som var med och tyckte och tänkte kring valet av bågar så blev det nummer 2. De skiljer sig lite från de jag haft tidigare genom åren så det var kul att få era synpunkter som inte träffat mig så mycket i "riktiga" livet.
Nu kom mannen precis hem från jobbet och det vankas snart kvällsmat.

Kram Helén





5 kommentarer:

  1. Haha!! Precis ett sådant halsband fick jag av några vänner när jag fyllde 50. De sa att det är en guldsmed i Linköping som gör dem! Så vackra och jag är så GLAD för mitt! Kul!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Så vackert halsband och armband.
    Du passar jätte bra i nya glasögonen, bra val.
    kram

    SvaraRadera
  3. Woaw...Bra val av glasögon...ja de andra sakerna också. Såå himla snygg du kommer bli :)

    SvaraRadera
  4. Så fina smycken!
    Kul att kunna fixa lite egen design på smyckena också.

    En klocka skulle jag verkligen behöva. Kanske ska passa på när det fortfarande är rea.
    Valet av glasögon blir bra!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina saker det blev. Häftigt att du skriver dagbok. Fina glasögonen blev. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera