lördag 29 mars 2014

Vilken mysig dag

Vilken mysig dag vi hade
syrran och jag.
En dag med mycket prat och mys.
Började med frukost på Hotell Ekoxen och sen
for vi med bilen till Jönköping... av alla ställen.
Men vilken mysig stad.
En del shopping blev det också.




Jag älskar GRANIT.
Tyvärr finns inte butiken i Linköping.
Här har dom så mycket fint.
Ett par korgar till hatthyllan fick följa med hem
 


Och denna tekanna i gjutjärn.
Så fin!
Men med en glashäll på spisen passar den inte riktigt in.
Man skulle haft en gammal vedspis. Suck!

En del kläder provade vi och en del fick följa med hem.
Syrran köpte denna fina gröna kofta (MoaMoa) och scarfen (Gina Tricot).


Några påsar blev det som fick följa med hem i alla fall.
Och lika glad är jag för det :-)


Ja, det var verkligen en mysig dag.
Den får vi göra om, men i en ny liten stad.

Idag är det lördag och solen skiner.
Temperaturen är inte uppe i mer är några plusgrader än
men det ska bli varmt idag.
Bäst att ta sig ut och njuta.
För idag är det VÅR!

Önskar er en toppen-lördag!
Kram Helén

3 kommentarer:

  1. Vad kul att ha en shoppingdag med sin syster. Fint att upptäcka smultronställen i små städer. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vad härligt Ni verkar ha haft det! Så mysigt.
    Själv spenderar jag den mesta tiden i ryggläge, sovandes. Inte nog med tandvärk, har en kraftig infektion i käke och tandben.
    Jag är såååå snygg ;)
    Ont? OM, går på högsta dosen Citodon. Lagomt "go" i hövve.
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Det syns att du har haft en toppendag! Jag är så ledsen att Granit fick slå igen i Norrköping. Tror mer att det bortödde på läget!

    KRAM Anna

    SvaraRadera