måndag 12 maj 2014

Måndag igen

Jag fattar inte hur fort det egentligen går. Nu är det måndag igen! Fast jag kan gilla måndagarna lite, de där rutinerna som är när man ska gå och jobba. Men kliver upp, gör sig i ordning och äter frukost. Går en liten promenad med Tyson och åker och lämnar honom på hunddagiset. Sen till jobbet och logga in på datorn och ta tag i dagens jobb. Man fikar kl 9.30 och äter lunch kl 11.30. Sen är det fika igen 14.30 och jag packar ihop och går hem vid så där 16-tiden. När man är ledig så blir det liksom inget med några rutiner. Helt plötsligt är man jättehungrig och man inser att man inte ätit på massor med timmar. Man har heller inte tagit rast och återhämtat sig. Man bara kör på liksom. Men på vardagarna så har man härliga kollegor som påminner om att nu är det dags för lite vila. Man jobbar ju så mycket bättre då.

Fast igår gjorde vi inte många knop. Jag blir lite slö och halv-deppig när vädret är kasst och solen knappt går upp. Det är mörkt och trist och jag får ingen lust att göra något alls. Som tur var skulle vi bort till svärföräldrarna igår em på lite kalas så jag var tvungen att hoppa ur myskläderna och fixa mig lite så jag blev representatabel. Regnet upphörde en stund så vi passade på att gå en promenad till Hallsta säteri. Vackert så det förslår. Utsikt mot sjön Järnlunden, fåren som betar, gärdesgårdar och bara så vacker miljö.










Nu blir det att klä mig i regnställ för gud vad det regnar. Men Tyson behöver ju sin promenad ändå. Det är en av fördelarna med hund, man kommer ut oavsett väder. Fast idag undrar jag om det är någon fördel...

Kram Helén

8 kommentarer:

  1. Hej Helen!

    Vilka vackra bilder!
    Förstår att ni njöt av er promenad:)
    Håller med om att det här med rutiner på vardagarna känns mycket bra men det kunde gärna få vara fredag istället för Måndag tycker jag;);)

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du tog på promenaden. Jag som gillar måndagar för att jag är ledig :) Kram viktoria

    SvaraRadera
  3. Så vackert. Härlig miljö. Ja regnet är inte alltid till sin fördel. Här öser det ner. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder!
    Jag blir också slö av vädret. Hittar inte den där riktiga energin.
    Men snart är den tillbaka våran kära sol. Ska komma imorgon såg jag=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder!

    Klart att du ska stanna kvar övernatten på eventet så att du kan mingla runt till sent på kvällen. :) Ja, Emma är ju så duktig på att skriva så det ska bli väldigt spännande att få höra henne föreläsa live. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder! Men - som du själv är inne på så hade de varit finare i solen! :) Och som du såg så är jag också supertrött på regnandet!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  7. Ja en otroligt vacker promenadväg, hoppas att du känner dej mer glad idag. Vädret kan påverka otroligt.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  8. inte klokt så idylliska omgivningarna är på dina bilder. jag känner lugnet bara jag tittar på bilderna!

    SvaraRadera