lördag 31 maj 2014

Min systerdotter, en abiturient

Den 24 juni dansade min systerdotter abiturientbal. Det var ett skådespel av färger, böljande kjolar, vackra formationer och många glada miner när allt var över och nervositeten släppt. Över 200 par virvlade runt på Cloetta Centers betonggolv, där LHC brukar spela hockey när isen är spolad. Alldeles underbart vackert!
Sara och en av hennes bästa vänner Marcus.
Det var en härligt solig dag, där det kommit en åskskur på dagen, men när det var dags för balen så var vädret toppen igen. Efter bal, picknick i Trädgårdsföreningen bar det av med rännstensgång mot Konsert och Kongress för middag och dans hela natten lång.

Jag minns min egen bal. Det är 22 år sedan nu, men jag minns hur fin man kände sig i långklänningen med håret fixat och klackskorna på.

Men nu sitter håret i en tofs, knälånga mjukisbyxor ochh t-shirt är på. Det är 1 juni och den första dagen på den första sommarmånaden. Vår picknickkorg är packad och vi åker ut en sväng med båten. Det ska bli härligt. Ikväll är vi bjudna till vänner vi inte sett på länge länge. Det ska bli kul.

Önskar er alla en trevlig söndag!

Kram Helén

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder. Jag har aldrig varit på bal, när jag gick i högstadiet hade de ingen och sen gick jag vårdgymnasium där det mest var tjejer.. jag har sörjt det ibland. Tror att det skulle vara kul att en gång få klä sig sådär fin och verkligen fixa håret.. men vem vet.. det kanske inte är kört ännu..

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Så fina! Kan tänka mig att det är en stor händelse.
    Här hade vi ingen bal när jag gick i skolan men nu har alla det.
    oerhört kul att se alla vackra par.

    Hoppas att ni hade det skönt på sjön! Kram Hannis

    SvaraRadera