onsdag 14 maj 2014

Sommarens doft

Mmmm, känner ni doften? Klart att ni inte kan rent fysiskt. Men känslan av doft, doft av nyklippt gräs. Mmmm, det är en doft av sommar och jag älskar det. Och man kan säga att det var välbehövligt. Efter över en vecka med regn så har gräsmattan vuxit sig riktigt lång.
Ja, ni ser ju skillnaden. Men han får skynda sig på lite, mer regn kommer snart, mycket snart!
Tyson han bryr sig inte så mycket. Leker mest med bollen. Kommer och lägger den framför fötterna och säger: "Lek med mig då matte, kasta bollen!". Och jag kastar och han hämtar, och jag kastar och han hämtar, och jag kastar... Ja, så där kan vi hålla på nästan hur länge som helst. Underbara hund som är så tydlig i sitt uttryckssätt.
Nä, nu ska jag ta tag i strykhögen för i morgon ska det bli fint väder och då vill jag inte stå inne och stryka. 

Jag hoppas ni får en underbar kväll!
Kram Helén




5 kommentarer:

  1. Jag känner gräsdoften ända hit...ljuvliga somriga doft!
    Fortfarande lite ostadigt väder här idag också...men solen tittar fram nu :)
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Åh, älskar alla dofter som kommer fram om våren -nyklippt gräs är nog den allra bästa :) Kram & tack för din fina kommentar!

    /Line

    SvaraRadera
  3. Jag såg idag när jag åkte hem från jobbet att en gräsmattan klippts.
    Kändes som om då är våren en bra bit på väg.

    Ha det fint. // Lissen

    SvaraRadera
  4. Blir så fint när gräsmattan är nyklippt. Visst luktar Det gott också. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Det är dom där dofterna jag skulle vilja spara på burk.
    För att lukta på dom där månaderna jag nästan inte står ut=))

    Så söt han är Tyson!!
    Kram Hannis

    SvaraRadera