söndag 15 juni 2014

Ömsom sol ömsom skugga

Vilket härligt väder vi har idag. Jag som älskar sol och värme!
Jag springer ut i solen så ofta jag kan. Där emellan står jag i garaget och målar vindskivor. Vet är dags att byta dem på södersidan på huset. Ömsom sol, ömsom skugga.

Tyson ligger och flåsar i solen och man undrar hur han egentligen mår. Men så flyttar han sig till skuggan några minuter för att svalka av sig och sedan flyttar han ut i solen igen. Han älskar också sol och värme, precis som husse och matte. Ömsom sol, ömsom skugga.

Nu väntar en hektisk vecka. Den sista innan jag börjar semestern. Jag har som mest att göra nu, alla examina som ska skrivas till studenterna. Jag  var ju sjuk förra veckan så det kommer nog finna mycket att göra denna! Men det är bara att bita ihop och köra enda in i kaklet. Och så får jag gå ut på fikat och luncherna och lapa lite sol och samla kraft. Ömsom sol, ömsom skugga.

Önskar er alla eh härlig söndag.
Kram Helén

4 kommentarer:

  1. Samma här! Älskar sol men ibland söker jag skuggan. Samma med Teddy!

    Hoppas allt flyter på bra på din sista vecka innan semestern!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Härligt med semester snart. Hoppas du hinner vad du ska först. Jag ska jobba tre veckor till. Längtar redan. Bara att bita ihop och jobba. Tur det är kort vecka nu. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Lite skugga behöver man allt ibland, hur skönt det än är i solen!
    Hoppas din vecka inte blir alltför stressig! Var rädd om dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Lite sol o mycket skugga för mig o helst plaska i havet.....Skönt med semester som närma sig, själv får jag vänta till V31, känns något avlägset just nu. Kramisar Tina

    SvaraRadera