måndag 30 juni 2014

Trosa

I fredags (den sista dagen på vår lilla tripp) var vi en sväng till Trosa.
En mysig liten stad vid vattnet med ån som rinner genom hela stan.

Små pittoreska hus och mysiga caféer.
Vi tog en fika på ett mysigt fik med massor med godsaker, praliner och mackor.
Tyvärr har jag glömt vad stället hette, men jag tror det var något med Marsipan...





Titta vilket underbart gammalt porslin, gillar skarpt. Fast kaffet kallnar snabbt i sådana koppar så man måste dricka fort.

Efter Trosa åkte vi till Tullgarns slott och gick en sväng i parken.



Här strålade solen och vi lade oss på gräsmattan och vilade en stund i solen innan vi vände av hemåt igen.

En kort liten 3-dagars tripp.
Och med tanke på hur vädret har varit den senaste tiden har vi haft himla tur ändå känns det som. När vi åkte hemåt så kom vi in i det otäcka regnovädret som även skakade Norrköping och Bråvalla-festivalen med åsknedslaget. Hu så hemskt.

Idag har det inte hänt så mycket annars.
Skurarna avlöser varandra och har vi tur är det en gnutta sol mellan.
Har fixat lite i trädgården, grundmålat ett litet skåp jag köpt på loppis, gått ett par promenader och haft det allmänt slappt och skönt. Men jag hoppas så innerligt att det kan komma lite sol snart...

Kram Helén




5 kommentarer:

  1. Hjälp vilket mysigt fik. Som kakmonster hade jag spruckit. Älskar Ostindia porslinet. Det är ngt visst med små städer med en å som rinner igenom. Ser lite ut som vårt älskade Dalsland. Ha det bäst. Kram kristina

    SvaraRadera
  2. Vilket ljuvlig fika ställe och kaffekoppen så otroligt vacker, vackra bilder från både Trosa och Tullgarnsslott, Åse

    SvaraRadera
  3. Har aldrig varit i Trosa men sett många som visat bilder därifrån. Det verkar vara ett galet pittoreskt och fint ställe!
    Och vilket mysigt fik!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  4. Jag har inte varit där sen jag var barn och det ser så galet mysigt ut att jag vill åka dit bums.. ser ut som en stad i min smak. Tack för att jag fick resa lite med dig om så bara i bild. Kramen

    SvaraRadera