fredag 8 augusti 2014

En semesterdag

Tyson på semesterresan till Kristinehamn.
Men väldigt lite att göra på jobbet och ganska mycket att göra här hemma bestämde jag att jag skulle ta en semesterdag idag. Så himla skönt med en chef som låter en ha frihet under ansvar.
Idag fick jag således sova lite längre. Jag och Tyson gick sedan en runda på dryga 5 km. Varmt och jobbig tyckte Tyson. Jag märker att han börjar bli gammal, han orkar inte alls lika mycket som tidigare.
Sen har jag börjat plocka fram och packa inför min och min syster road trip till Skåne som börjar på söndag. Jag har strukit kläder jag ska ha med mig, laddat batteriet till kameran, funderat på vad för "köksgrejor" vi behöver. Vi ska ju leva campingliv med tält och gasolkök och allt. Det ska bli så kul. Fast sen har jag slappat också, läst lite, övat på stämmorna inför lördagens konsert, ätit lunch framför ett inspelat avsnitt av Morden i Midsommer och strosat i trädgården och tittat på grödorna som mår så bra efter regnet som kom häromdagen. Det har varit en rätt skön dag faktiskt. Vi hade planerat att åka ut på sjön ikväll och stanna till i morgon. Det är varmt men helmulet och i natt ska det komma en skur. Vi får se om vi stannar hemma eller vad vi gör. Det är ju rätt avkopplande på sjön också.

Imorgon har vi som sagt en konsert.
Det är Upplevelsekvällen i Ljungsbro med massor aktiviteter hela dagen. Läs mer här.
Vill du meta mer om pop- och rockkören Koruso som jag sjunger i, kika här.

Nu vet jag inte hur jag kommer ha det med uppkoppling kommande vecka. Jag ska försöka hålla er uppdaterade från mobilen, men jag hinner kanske inte kika in så ofta hos er andra. Men det tar jag igen när jag kommer hem igen.

Önskar er alla en härlig fredagskväll och helg som stundar.
Kram Helén

2 kommentarer:

  1. Härligt med en semesterdag. Hoppas er konsert går bra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter med en road trip till Skåne. Fast jag kommer därifrån just så längtar jag tillbaka :D

    SvaraRadera