torsdag 25 september 2014

Svampar och vi avslutar en kör





 
Det är svampens tid nu, hösten.
Jag är ingen svampätare men tycker det är så vackra och ståtliga där de står i skogen och sträcker på sig. En del är platta och vida och en del är små och knubbiga. Men alla är de ganska vackra.

Då var en konferens i Stockholm avklarad. Sammanfattningsvis var det väl både ock, en del riktigt bra och en del riktigt kass. Men det är kul att få komma iväg lite och se något annat är kontorets 4 väggar. Och så får man umgås med kollegor utanför jobbet och det berikar. En del nätverkande blir det ju också förstås.

Igår hade vi det avslutande styrelsemötet för kören Koruso. Så nu är det definitivt över. Slut. Finito. Det känns lite vemodigt men ändå ganska skönt. Kanske blir det en nystart i sjungandet.
Det bestämdes vart pengarna vi har i kassan ska gå till. Vi skänker det till Ronald McDonald's hus här i Linköping. Körens allra första konsert 2009 var en välgörenhetskonsert där behållningen gick till Ronald McDonald's hus som då höll på att byggas här. Det känns bra att få knyta ihop säcken och skänka vårt överskott dit också.

Men nu är det en ny dag och dags att ta tag i den.
Välkommen torsdag!

Kram Helén

8 kommentarer:

  1. Låter tråkigt att kören är slut! Bra initiativ till barnsjukhuset❤️

    Jag gillar svamp. Så gott ju!!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Vackra svampar du hittat! Själv vågar jag bara plocka kantareller!
    Vilket bra sätt ni knöt ihop säcken på! Hoppas du hittar en ny kör!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Så många fina svampar. Jag älskar svamp. Så synd med kören. Hoppas du hittar en ny att sjunga i. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Väldigt tråkigt med kören, men det var ett bra beslut att skänka pengarna, fint!

    SvaraRadera
  5. Svamparna är ståtliga. Jag gillar svamp men är lite feg för att plocka själv. Tur det finns att köpa. Kram anette

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra svampbilder!

    Happy friday!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Fina svampar du hittat! Jag älskar svamp men törs inte ge mig på annat än kantareller :)

    Så tråkigt att det är finito med kören :( Men fint att skänka pengarna :)

    Önskar dig en fin hösthelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Alltså, det känns som att jag missat något, fast jag är in & läser mer än vad jag kommenterar. Men kören? Vaddå avslut? Har ni slutat eller läggs hela kören ner? Låter tråkigt men säkert ett välgrundat beslut.

    (Att jag inte kommenterar är inte för att jag inte läser utan mer för att jag inte haft något att skriva. Det funkar inte när jag har mina down perioder & det har varit så länge nu. Bara så att du inte tror att det handlar om dig, för så är det inte. Gillar dig, det vet du.)

    SvaraRadera