fredag 21 november 2014

Att stödja

 
Varje år skänker jag lite pengar till cancerfonden.
Ibland lägger jag en slant i tiggarens mugg.
Och varje år ger jag en liten gåva till Synskadades Riksförbund.
För vem kan motstå en kalender full med underbara valpbilder?
Inte en hundälskare som jag i alla fall.
Och veta att dessa valpar är under utbildning dessutom,
utbildning till att bli ledarhundar till synskadade.
Det är många som behöver stöd och dessa har mitt val fallit på.

Nu är det äntligen fredag.
Lätt huvudvärk hänger över mig idag.
Det blev inget pass på gymmet i morse,
men jag klarar mig nog ändå.
Ikväll fortsätter vi med kökspilleriet, 
det är bara det där lilla pillet kvar. 
Det som tar sån tid men som ändå måste göras. 
I morgon ska vi inte vakna till någon klocka. 
Det ska bli så skönt.
Men först kör vi fredag.
Önskar er en fin sådan.

Kram Helén

9 kommentarer:

  1. En sådan kalender vill jag också ha! Hur hittade du den?
    Ser fram emot att få se ditt kök färdigpillat!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kom med posten. Jag har skänkt några år nu så den kommer adresserad hem till mig. Du kan säkert hitta den på deras hemsida.
      Kram

      Radera
  2. Ja, det är som jag brukar säga "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något"..
    Fint av dig och det känns gott i hjärtat.
    Ha en fin helg och hoppas huvudvärken ger med sig nu.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Lite gör mycket. Och just ledarhundar är oerhört bra!

    Hoppas att du får en skön helg / Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Vilken fin kalender! Tycker oftast att det känns bra att skänka en slant men den sista tiden har både den ena och andra organisationen ringt på dörren här hemma och det gillar jag inte. Jag vill inte känna mig tvingad att skänka utan vill göra det när det passar mig.
    Kram och trevlig helg!
    Maria

    SvaraRadera
  5. Så trevligt när de utbildas till ledarhundar. Jag skänker gärna. Men vill själv välja till vem och hur mycket. Ha en fin kväll Kam Pernilla

    SvaraRadera
  6. Ja det känns bra att kunna skänka lite här och där.

    Önskar dig en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Självklart att bidra om man kan, tycker jag. Jag har årets almanacka, så söta hundar! Jag har alltid ett eller flera fuck cancer-armband med pärlor från Ung cancer på mig och köper Situation Stockholm av en trevlig man med hund - det är mina val.

    SvaraRadera
  8. Visst känns det bra i hjärtat att skänka lite här och där:) Ha en bra vecka kram från Maria

    SvaraRadera