torsdag 6 november 2014

Hur blir det med julklappar i år?

Nu är det snart dags igen. Dags att tänka på julklappar. Som tur är delar vi inte julklappar längre i vår familj. Jag köper bara något till min systerdotter som är 19 år, de andra vuxna delar vi inte julklappar med. Skönt tycker jag. Jag har så svårt att komma på gåvor när jag känner mig pressad. Det är ju jul vid en viss tidpunkt, inte alltid när min anda faller på. Däremot kan jag komma på små presenter när som under året och ger gärna presenter när folk minst anar det. Jag tycker det är roligare med spontanpresenter när mottagaren minst anar det. Brukar ni dela julklappar i familjen? Tycker inte ni det är svårt att köpa julklappar till vuxna som nästan har allt? Kanske är det bara jag som har så dålig fantasi och som känner press på att hitta den perfekta presenten.
Dock har vi två år i rad fått julklapp från mannens jobb. Julklappen har varit i form av ett Delicard där vi fått välja present själv ur deras stora sortiment. Jättebra, tycker jag! Förra året valde vi ett set med röda fina Margrethe skålar. De används väldigt flitigt och är så snygga att de nästan kan stå framme. Året innan valde vi ett påslakanset som är så skönt att krypa ner i att man knappt vill gå upp på morgonen. Jag hoppas att vi får ett Delicard i år igen. Jag har redan varit inne och kikat på deras hemsida och börjat fundera på vad vi ska välja i år. Så nu hoppas jag innerligt att vi får ett Delicard. Och att vi får välja bland deras Le Creuset-utbud




Får ni julklappar på era jobb? 
Jag får inte det då jag jobbar statligt. 
Har vi tur får vi en jullunch med tillhörande information. 
Men man får vara glad för det lilla.

Men nu är det fredag och snart väntar helg.
Härligt!
Jobb med köket på lördag och fira far på söndag.
En perfekt helg enligt mig.

Kram Helén

10 kommentarer:

  1. Jag är som en liten unge och skulle bli alldeles bestört om vi inte längre skulle köpa julklappar. Maken och jag köper till varandra och till barnen. Sedan firar vi med mina föräldrar och syskon och där drar vi lott och köper till en vuxen a 300 kr. Vi köper även klappar till mina syskonbarn. Jag älskar julen, att funderar och slå in klappar. Jag lyssnar in familjen långt innan jul och skriver ner när jag hör ngt de önskar sig. När vi på jobb pratat om julklappar är sätten att fira och köpa klappar väldigt olika. Huvudsaken är att alla känner sig nöjda med sin jul tycker jag. Ha en underbar helg. Stor kram till dig. / Kristina

    SvaraRadera
  2. Vi köper bara presenter till barnen. Det räcker. Vi vuxna har ju det vi behöver.
    Det jag gillar mest med julen är friden som sänker sig efter själva julafton, så himla skönt det är då.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Jag kan tycka att det är jättekul! Men vi har minskat massvis och brukar ha en julklappslista där vi vuxna ger till en annan vuxen!

    Ha en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Roligare att ge än att få. Mannen och jag ska köpa en julklapp till oss ihop... en Lamino-fåtölj till vårt hem. Sen blir det något till alla barn!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Jag älskar julen och julklappar! För mig är själva tankeprocessen och letandet ett stort projekt, priset är inte det viktiga. Jag älskar att slå in genomtänkta saker i vackra paket och pryda dem med rim! Att bara ge klappar till barnen är inget som passar mig, utan jag vill förmedla tanken att jul är för alla! Finast presenterna och flest paket blir det istället på födelsedagen, den enda alldeles egna dagen på året:)!

    SvaraRadera
  6. Vi har försökt att införa att det bara är barnen som ska få julklappar, men det har inte riktigt fungerat. Någon har ändå köpt även till de vuxna och själv har man känt sig dum som inte gjort det, så året därefter har jag också köpt till de vuxna och så var det igång igen. I år ska det bara bli till barnbarnen…
    Kram M.E

    SvaraRadera
  7. Snygga skålar och så lyxigt med delicard. Vi ska gå på Rapsody in Snow med jobbet inkl trerätters middag. Kram

    SvaraRadera
  8. Barnen får julklappar av oss och mor och farföräldrar, sen så drar vi vuxna varsin lapp på en person som vi köper en julklapp till. Jag får julklapp på mitt jobb, det är också från Delicard, så vi har också fina påslakan och lite annat smått och gott.

    Ha det bra

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  9. Vi har slutat med julklappar också. Vi har bara julklappsspel. I år har vi ett litet kusinbarn med så hon får julklapp. Från mitt jobb brukar vi få fina julklappar. Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Vi slutade med julklappar i min familj för flera PR sen. Först körde vi med att dra lott o köpa en klapp var men sen slutade vi helt. Det är så skönt! Jag gillar jul till ca 30% , blir allt jobbigare för varje år på nåt vis o julklappar är för mig nåt helt meningslöst.... Nu har jag vuxna barn o det var annorlunda när de var små förstås. Kram !

    SvaraRadera