måndag 3 november 2014

November

 
Nu är det november och jag längtar så in i bomben efter sommaren och ljuva kvällar på en ö någonstans där vi kan njuta av solnedgången. Men mörkret lägger sig sakta över dygnet och snart känns det knappt som att det ens kommer att bli ljust på dagarna. Men det är klart att det kommer bli. Riktigt så långt norrut bor vi inte.

Helgen har avlöpt ganska ok. Vi har jobbat på med köket. Det syns inte så jättemycket för det är mycket små passbitar och så, men bänkbelysningen är på plats och det blev så bra. När nu väggarna börjar bli vita och lika så en del av köksskåpen (inte alla än för en del av luckorna är restnoterade och kommer inte förrän framåt mars) så har det blivit himla ljust i köket. Men det är en hel del kvar också. 

Igår blev det inte många knop gjorda för min del. Vi spelade som vanligt badminton på förmiddagen och när Malin servade ut, långt in på fel sida (min) så skulle jag ta bollen med handen. Men mannen försöker ta bollen på ren reflex och drämmer till mig med sin racket över handen. Mitt eget fel, för jag ska ju inte ta bollen med händerna. Men för mig var det så uppenbart felserv att det inte skulle vara en chans att mannen skulle ta bollen. Men i vilket fall resulterade det i en rejält svullen hand och igår trodde jag nästan att något av alla småben var av i handen. Men smärtan har lagt sig och jag kan hjälpligt röra på fingrarna. Men det är lite problem med att skriva på datorn.

Men nu är det dags att ta tag i dagen.
Måndag igen.
Önskar er en fin sådan.

Kram Helén
 

8 kommentarer:

  1. Men huuuua vilken otur!
    Hoppas du blir bra snabbt ♥
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Här är en till som redan längtar till sol och varma vindar.

    Men åh vilken otur med handen! Hoppas att du blir bra fort som bara den.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Stackars dig. Hoppas det snart går över så att du kan använda din hand igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. oh kul med kök, vi håller på och skall göra vid vårt oxå :) Tråkigt med restnoterade luckor och att de inte kommer förrän i mars

    Filmen är riktigt bra så se den :)

    SvaraRadera
  5. Nej men oj som det kan bli! Ett rack rakt över handen låter till att ha gjort riktigt riktigt ont. Fortsatt lycka till med köksrenoveringen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Tänk vad kul när köket är klart, spännande. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Fint foto :)
    Men aj då, hoppas det går över fort i handen.
    Kul med köksrenovering.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Nej vilken otur med handen hoppas du är bättre idag...
    Kul att köket börjar ta form...

    Kram Sandra

    SvaraRadera