tisdag 16 december 2014

Back in business

 Idag är det den 16 december.
Nästa vecka är det julafton.
Om jag är redo? Nä, inte värst.
Men det ger sig.
Julstämningen kommer nog.
Just nu är jag mest glad över att min bästa vän de senaste två veckorna, den här hushållsrullen, numera är min mans bästa vän. Eller ja, jag är inte glad i att han har blivit sjuk. Inte alls! Men jag är glad att jag har blivit frisk. Jag är back in business och har återfått ork och styrka och känner mig fit for fight igen.

Efter två veckor utan träning har jag känt lite abstinens faktiskt. Så igår morse var jag på gymmet igen och körde ett ordentligt pass. Så pass att jag idag börjar känna av begynnande träningsvärk i främst triceps och bröst. Tänk vad fort musklerna går ner. Eller så beror det på att jag var så väldigt taggad igår så jag tog i lite extra. Jag blir grymt inspirerad av min vän och kollega Elin som tränar och peppar enormt. Så inspirerad att jag till och med köpte en tidning igår om styrketräning. Har bara hunnit bläddra som hastigast i den, men den kommer nog bli läst från pärm till pärm.
Nu önskar jag er en härlig tisdag!
Kram Helén

8 kommentarer:

  1. Ja, jisses nu är det snart julafton! Jag kommer koppla av helt på juldagen, då är allt ståhej över för vår del.
    Får jag vara nyfiken och fråga om ni har några barn?
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Känslan kommer tillbaka, tror förkylningen drog ned den lite, bara! Julmusik och juldofterna (pepparkakor, hyacinter, saffran) fungerar för mig! Härligt att komma igång med träning igen, jag älskar träningsvärk:)!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är tillbaks. Efter tre pass kommer du känna dig som tidigare. Tut att din man har ett så fint papper att snyta sig i... gör ju så han kommer in i den rätta julstämningen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Härligt att du är pigg igen, träningen kommer som ett brev på posten efter uppehåll.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart julstämningen kommer=))
    När man har varit sjuk och äntligen kan börja röra sig igen så är träning en sån sak som är galet skön. Man känner sig frisk direkt.

    Jag ska sy några mössor till så jag får till dom på bästa sätt.
    Sen kan jag nog ta beställning=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Kul att du kommit igång igen med träningen. Julstämningen kommer säkert, Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte om jag börjar tro mer och mer på reklamen som säger att desto mer i jagar julstämningen desto längre ifrån oss kommer den...Krya på mannen din. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Härligt att du är på banan igen!

    Håller med Anette här ovanför i kommentarerna!

    Kram Jenny

    SvaraRadera