tisdag 8 december 2015

En vacker tanke föder positiva vibbar


Naturen är vacker.
Vilka färger och vilka mönster.
Även om vi mest tycker att det är grått och trist ute nu,
så titta på trädstammarnas mönster och färger,
på löven som med sin roströda färg täcker marken
och för att inte tala om alla vindlingar grenverket utgör.

Det är så lätt att bara springa förbi
och när den mörka årstiden är här
tycka allt är trist och tråkigt.

Mig själv inkluderad!

Jag brukar vara oerhört deppig och grinig
denna tid på året och bara tyckt att
livet varit en pina utan sol och värme.
Men jag tänker att jag blir inte gladare och piggare
än vad jag gör och tänker.
Så i år försöker jag att stanna upp lite
och njuta av min omgivning.
Lite mindfulness,
fast jag egentligen inte kan så mycket om det.

Önskar er alla en vacker dag!
Kram Helén


8 kommentarer:

  1. Jag är mindfulness... en överlevnads grej. Andas och njuta av stunden och följa sitt hjärta.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Kloka kvinna!
    Sant sant sant...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Heja dig. Tänk positivt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Mycket klokt!
    Det blir lättare att se det ljusa än att muttra över det vi inte kan förändra.
    Skönare att leva då=))
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  5. Det har jag också tänkt att löven har visserligen ramlat men ändå finns så vackra färger i naturen.

    En del dagar är det lättare att vara positiv.... man får göra sitt bästa att se det fina i livet

    SvaraRadera
  6. Vackert i naturen året runt. Jag gillar den här tiden, tycker det är mysigt, men jobbigt med mörkret dygnet runt nästen... Kram

    SvaraRadera